.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, March 5, 2008

YaNG Ku-BENCI!!

Semua org ada benda yg dia suka... dan tak suka... dgn kata kasarnya yg dia benci....

Aku benci biler...

1. Si penakut yg tak beranie mengakui kesalahan... bila dah ternyata salah tak tau nak mintak maaf... tersipu².. terkebil²... malu tak per jugak.. ada yg terlebih ego masih nak tegakkan benang yg basah....

2. Penipu... kejap cakap macam nie.. kejap cakap macam tu.. lidah serupa ular juga.. terbelit sini.. terbelit sana.. org macam nie ckp dia mmg tak boleh pakai punya!

3. Org baran.. marah dgn cara terlampau! Bila dah marah... ckp sumpah seranah macam dunia nak terbalik!! Sapa tau esok² sampai masa kita buat salah org buat balik kat kita macam tu.. jgn nanti ludah ke langit tepek tang batang idung sendiri... berpada²lah dlm segala hal....

4. Cakap tak serupa bikin... kata dulang paku serpih.. mengata org dia yg lebih...

5. Suka menuduh sebelum periksa... teruk betul org camnih.. fitnah itu lebih bisa dari mata pedang... oleh itu jagalah mulutmu itu sebelum berkata sesuatu yg sepatutnya kau kata...

6. Talam dua muka.. dpn ckp lain.. belakang cakap lain... ini mmg tadak guna punya org... buat satu² bender atas kepentingan diri sendiri... tambah teruk kalau jenis yg suka tikam belakang.. si batu api.....

7. Ms. & Mr. pretender... blkg baeeekkk punya kutuk... dpn manis nyer muka sampai org yg tgk boleh kena diabetis.... ikhss..ikhss...ikhssss....

8. Org yg guna barang aku tak reti pulangkan dlm keadaan asal (x reti jaga barang org larr senang ckp!) Tambah teruk biler dah pinjam.. tak reti pulang²... jd hak milik peribadi pulak... e..ehh... cantiknyer mukerr.....

9. Si peminjam jugak... kali nie org yg pandai pinjam duit.. time nak pinjam janji tinggi menggunung... time patut bayar.. boleh pulak buat² lupa?? Ada kaaaa patutttt.... Org cam ginie... sori naik lori ler nak dpt pinjam lagi ngan aku....

10. Org yg biler dah makan tak reti nak basuh pinggan sendiri... maksud aku kat rumah larrr... (kat restoran lantak p lar... ada org nak kemas)... tak kan lar perut dah kenyang sebijik pinggan pon dah tak mampu nak basuh?? Nak harapkan sapa basuh? At least timbang rasa lar sikit ngan tukang masak... dia dah penat masak kita tolong lar apa yg patut... walau dgn hanya membasuh pinggan sendiri itu dah cukup baik dari tak buat langsung!

11. Org yg naik lif walau hanya nak naik atau turun setingkat.. tension jer bila kita nak cepat... mengganggu kelicinan perjalanan lift betoi... tetambah pepagi biler time nak masuk opis & time nak balik... urgghhhh...

12. Si pejalan kaki yg tak reti nak bagi laluan pada org dah kalau jalan slow kalah kura²... susah nor nak paham org... berjalan di tempat awam pon ada etika cik oiii... bukan awk sorang ada kaki... ( same goes on the road.. biler si lembab bawak kat lorong laju..) Kalau nak makan angin ikut lar lorong yg sepatutnya.. jgn buang masa org... ntah ker org tu ada emergency or nak tercirit dlm suar.. kita bkn tau! So.. bersikap prihatin lar di mana²...

13. Penumpang LRT yang pentingkan diri... duduk suka kangkang luas²... kadang tu letak berlonggok² reta mender sendiri kat seat yg patutnya org lain boleh duduk... apa.. ko bayar sewa satu LRT tu kerr?? Org lain pon bayar tiket jugak.. tolongggg lah... nak duduk sengsorang lenkali jgn naik kenderaan awam!

14. Org usik reta peribadi aku... org amik brg aku tak reti letak pada asal cammaner dan kat mana dia amik... org macam nie mmg menyusahkan aku..... tetambah pakai brg aku tanpa kebenaran.. nie mmg pantang tok nenek haku!!

15. Org yg biler aku sibuk mengemas.. duduk menongkol buat tak tahu... macam tunggul kayu... aku sapu sekali ngan sampah tu baru tau! Biler org mengemas.. walau mulut aku senyap.. tak mintak tolong.. tapi paham² larr... ringan² lar tangan tolong apa yg patut... aku nie bukan jenis suka mintak tolong org....

16. Perokok... aku nie alergik bau asap rokok yg busuk.. so... pellllleeeeaseeee lar.. jgn isap rokok dpn aku... sesak nafas aku....!

17. Org yg makan mulut berbunyi.. cot cap.. cot cap.... raser nak penampar jer... makan pulak tepi telinga aku... huihhh mmg mencabar kekebalan telinga aku betol!

18. Sinki yg penuh ngan pinggan dan sampah dan tersumbat... geli lah... sink bukan tmpt buang sampah!

19. Lepas pakai dapur tak reti kemas... mmg aku hangin.. pandai guna pandai kemas.....

20. Keluar ramai² duduk semeja... tapi time bersembang.. depa dok pot-pet² berdua jer... baik jgn join org... kalau tak tau nak cakap topik terbuka yg sumer org tau... ini sembang hal sendiri²... kita nie terkebil² tak tau apa yg diborakkan.. lenkali tulun lar jgn ajak aku makan sekali.. baik lagi aku makan sendiri..... tak ler sakit mata ngan telinga....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails