.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, March 19, 2008

BENGANG!!

Bengang betul pagi tadi... raser otak nie menggelegak.. kepala berasap²... dpt bayangkan?? (Muka aku biler marah mmg gerun tau!.. Hahaha!!)Huhhh maner idaknyer.. dah lar bangun lewat pagi tadi.. sampai umah mak pon of course lar lambat.. lepas drop baby.. aku berebut ke tempat keje.. jalan macam tak cukup tanah.. sampai kat stesyen LRT.. seluk² pas bulanan aku tak dak.. biar betul.. puas aku ghosek satu beg tu.. celah sini celah situ.. tak jmp jgk.. call hubby aku tanya kot² dia tau... dia pon tak tau... terlepas satu train.. maser dah suntuk.. tak lain.. sah² anak dare aku si Alyaa punya kerja.. dia main beg aku malam semalam... tak der maser nak pk n keluarkan isi beg tu.. kang lagi lambat aku sampai office.. nak tanak terpakser ler aku beli tiket perjalanan biasa.. terbang lar RM5.80 pegi balik arinieh... ikhsss... terkilan tu mmg lar.. geram.. segala macam rasa bermain di kepala yg tengah menggelegak.. (I notice.. org nak pandang aku dlm LRT tadi pon tak beranie.. hahaha) Nak buat macam mana?? Nak marah pon tak der gunanya.. mungkin salah aku jugak.. letak beg atas meja.. yg mmg aku tau si Alyaa tu boleh panjat.. (dia selalu ghosek beg aku cari gula²) perkara dah jadik.. next time kena lebihkan keperihatinan diri terhadap barang² sendiri.. Upset?? Tu.. mmg lar.. tapi tak kan nak marah kan budak setahun lebih.. bukan tau apa pon.. yg dia tau.. gelak nakal biler kita marah.. dia igt kita main² ngan dia laks.. apapon harap² ada lar tiket tu kat rumah.. ada setengah bulan lagi nak sampai bulan depan.. masak arr aku kalau pas tu ilang... rugi wooo... harga pas tu pon dah mahal RM100.00... bukan makin turun... makin naik lagi ada lar.. naper eak?? Aku pon heran...

Hiiii... biler bengang macam² yang aku bayangkan.. tapi.. kita perlu belajar control kemarahan kita.. rileks.. cool down.. fikirkan sesuatu yg boleh menenangkan.. kerana kemarahan tidak akan membawa apa² faedah.. kita manusia biasa.. tak lari dari melakukan kesalahan.. belajarlah meminta dan memberi kemaafan...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails