.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, March 18, 2008

What Should I Do??

Lesu dan letih betul badan petang semalam... raser macam nak pengsan jer.. dgn panasnya.. dgn tekak yg perit.. tonsil aku bengkak.. rasa macam dah luka kat dlm.. seksa nak menelan... aritu dah gie klinik.. tapi tak baik² jgk.. haiii.. petang nie nak gie lagi.. nak bawak si Aisha sekali.. si kecik tu pon tak sihat sgt.. bangun pagi² mata macam kena gam.. sakit mata.. cian dia...


Mak aku dah mula bagi Aisha makan nasi semalam.. (yg dah diblend jadik bubur of course).. makin dompot lar si kecik tu.. mak kata Aisha asyik dok isap ibu jari kaki lately... org tetua kata itu petanda nak dpt adik... risau aku mendengarnya.. coz.. lately aku pon kerap diapit ibu² mengandung.. (masa duduk dlm lrt) kiri kanan preggy mommy yg dah sarat mengandung ambil tempat sebelah aku.. bukan aku yg duduk sebelah dorang.. kelmarin.. semalam.. hari nie tak tau lar.. dulu masa nak lekat si Aisha the same exact thing happened.. duduk diapit wanita mengandung.. dan masa tu.. aku sendiri tak sedar.. rupanya dlm perut aku dah ada isi.. hiii.. sabar² lar Aisha.. nak beradik pon... ceaser kat perut bonda nie masih lagi teraser.. perut nie kena rehat at least 18 bln... lagipon aku kena hadir macam² kursus utk disahkan dlm perkhidmatan.. kursus BTN mungkin awal thn dpn... so.. susah lar kalau ada isi... bukan tanak dan tolak rezeki... tapi.. kalau terlekat.. apa nak buat.. kuteruskan juga lar jawabnya.. Allah lebih mengetahui segala²nya.. siapalah kita utk menetapkan apa yg telah tertulis di Luh Mahfuz..

Tak terbayang dek aku kalau mengandung lagi.. dengan 2 org anak kecik yg sentiasa memerlukan perhatian.. cammaner lar nak handle.. dlm keadaan sekarang pon letihnya tak terkata.. I wonder how did my mom take care 8 of us maser kecik dulu... mesti lagi teruk.. tapi mak aku tak keje... lain situasinya.. aku pulak tak suka pakai maid.. ntah.. tak selesa dan tak ada privacy rasanya bila ada org luar.. Macammana?? And what should I do if the unexpected thing happen anyway?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails