.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, March 26, 2008

..Berita HaRi iNie..

Mood swing lately.. kalau ada lar org yg notice.. aku tak der mood menghadapi kehidupan yang aku lalui hari².. tak lamer lagi nak exam jawatan.. aduhhh.. malasnyer aku nak mengadap 2 buah buku yg tebal tu.. tak tau nak mula dari mana.. dan aku masih tak mula²... exam is on April 2.. aku cuti tanpa rekod on that day.. tmpt exam tu pon aku tak survey lagi.. dekat Hotel mender tah.. area Chow Kit... dekat mmg dekat.. tapi tak kan ari nak exam baru nak menggagau cari location nyer...

Pagi tadi.. masa bersiap utk ke pejabat.. biasa.. berborak sambil make up kat dpn cermin...

Ady: Yang.. ada tak foundation yg boleh jadikan muka kita gelap?

Aku: Ada.. mmg lar ada.. pilih warna gelap.. gelap lar muka..

Ady: Abg igt nak jadik Nig--

Aku: Nak buat apa? Nak jadi ACCAPPAN??!

Laki aku terkejut ngan pertanyaan slumber toyer aku... kwang..kwang.. kwang.. he and me burst into laughter... dia nak kata jadik nigger (owg negro).. actually husband aku ada dinner function this Friday.. with the "theme retro".. tu yg dia sibuk dok cari baju 70-an.. rambut afro lar bagai... beria².. pakaian tercanggih mengikut tema dpt adiah.. iyerrr lerrr tu.. Semogerrr Berjaya cik Abe cayunk!! :P

Sepanjang perjalanan tadi sibuk dok ajuk cara cakap Accapan... telorrr cakap dah ada bang... kasik sharp sikit lagi jerrr... hahahah!!! Tersedak² Accapan kat umah.. Laki aku nie bab merapu.. dia lar no. satu!

Arinie mengantuk betul aku kat office.. Alyaa laks dah dua hari buat perangai tak tido malam.. susah nor mata dia nak lelap.. dah tak boleh tido mulut dia dok chot-chet sorang².. berperang lar nak tidokan dia.. last² kitorang tido dulu (tido² ayam) coz selagi dilayan cakap si Alyaa alamatnya sampai subuh lar tak tido.. tu pon dia asyik dok ulang² ayat nie biler kitorang sumer buat dek & tido... "Tanak kawan Ayah.... majuk!!" "Tanak kawan Ayah.. majuk!!".. "Tanak kawan Ayah... Majuk!!" Tapi dia tak nangis pon... Nak tergelak pon ada biler aku dengar mulut dia membebel²... Kejap² dia menyanyi.. (segala macam lagu yg dia igt & tahu dia nyanyikan) dah penat nyanyi dia potpet² pulak... ntah bakat membebel saper lar dah turun kat dia?








Semalam Birthday mak yg ker 52 thn... (Selamat Hari Lahir mak.. semoga dipanjangkan umur.. dimurahkan rezeki...) Aku adiahkan mak rechargeable bantal panas & brooch yg ada dijual kat Mall kat office aku... Harap² bergunalah bantal tu utk mak... Abg aku (bkn laki aku..) dinner kat Restoran Nelayan TTWangsa.. dorang sumer pegi.. aku tak follow.. lagipon nak save budget.. n leceh lar nak makan ngan dua org budak kecik dlm jagaan... apapon.. rasernya mak heppi betul semalam... lepas makan dorang reramai dtg lepak umah aku... sajer jalan² kot... Riuh rendah lar rumah ngan sore anak² buah...

Hmmm... thats the news for today... aku nak ngadap buku nie.... doakan aku lulus yaa....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails