.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, February 13, 2008

..D KaLa KeBoSaNaN..

Tak tau nak buat apa pagi².. bos tadak outstation to Sabah… Ooo yaa.. dah 2 minggu aku ditransfer ker Bhgn Pendaftaran dan Penguatkuasaan.. aku jaga Pengarah dia.. Kalau dulu bos pompuan.. skrg lelaki.. ok lah sikit.. senang nak buat keje.. tak cerewet… so memandangkan tiga hari free nie aku amik kesempatan merancakkan kembali entry² blog yg dah lama aku tinggalkan sepi… tatau naper aku tertangguh² nak update… kengkadang sekadar memandang kosong… tak der idea… sebenarnya dah dua tiga kali aku draft something to upload… tapi separuh jalan jer.. masih lagi tersimpan as draft… well… mmg semenjak dua menjak nie fikiran aku kosong… macam wujud satu lohong yg tak terisi… aku seolah kekurangan sesuatu… apa yeak?? Sampai sekarang tak aku temui jawapannya….

Bosan dengan hidup??.. Hmmm… takkan nak mati kan… nak tak nak hidup mesti diteruskan.. org gila tak beriman jer yg akan cakap macam tu… hidup mmg ada pasang surutnya.. dan itulah yg dinamakan kehidupan… kalau statik jer pon tak best jugak.. masalahnyer dgn cara apa utk membuatkan hidup yg kita lalui sehari² lebih menarik dan tak membosankan… satu perkara yg mengujakan.. yang membuatkan kita ghairah utk meneruskan hidup ini.. yg buatkan kita tak sabar menunggu hari esok… anybody got the formula?? Sudi berkongsi dengan aku?? Kesian aku ngan diri aku sendiri… umpama sehelai daun kering yg menanti masa gugur ke tanah…

Enough nagging… well… bebaru nie aku selesai tonton one Korean love story… title “Hello My Lady”.. Best citer dia tetambah my fav actress yg berlakon… Lee Da Hae.. ala yg berlakon siri “My Girl” dulu.. She’s cute and funny… lakonan bersahaja tapi mencuit hati.. Masa tu aku mmg teruja.. dgn laki aku sekali sibuk nak balik awal… balik rumah nak cecepat habiskan citer tu… ada 16 DVD sumernyer… satu DVD amik masa dlm 45min… this is another Korean Romantik Comedy shouldn’t be missed… citer nie juga menghangatkan kembali impian aku utk satu hari nanti berkunjung ke Negara pembuat Ladu Kimchi nie…

Sejuk pulak aircond arinie.. adakah sebab tubuhku tidak menjanakan haba dek kerana puasa aku hari nie?? Hmm… kesepian bertemankan radio yg memutarkan irama retro dari Sinar FM…Selalu jugak aku tune to Lite FM.. Aku nie mmg sentimental orgnya… aku suka imbau kisah² dulu dan kaitkan dgn hidup aku sekarang… Apa beza dulu dan sekarang..?? Dulu muda sekarang dah tua.. dulu anak dara.. sekarang anak dah dua.. Dulu apa² hal pk diri sendiri.. sekarang everything family comes first.. Aku sekarang sibuk merancang masa depan ke arah yg lebih gemilang… paling utama cecara nak handle kewangan… Money is the main focus rite now.. Apa pon tak bleh buat kalau tak dak duit… dunia sekarang semuanya ada harga… tak der lagi yg percuma...

Waa.. baru tadi selesai lawat blog kengkawan.. macam² citer.. ada citer best.. & ada juga citer tak baper best.. well.. pada yg citernyer best² aku ucapkan tahniah… semoga berbahagia hendaknyer.. dan pd yg citernyer tak baper nak best.. aku harap korang byk²kanlah bersabar yer.. Allah lebih mengetahui… lalui segalanya dengan redha..

As for me… aku sedang belajar menyesuaikan diri di tempat baru.. so far so good.. officemate pon baik².. senang mintak tunjuk ajar.. Di rumah aku seorang isteri dan ibu yg sibuk dengan 2 org anak kecil yg senantiasa meminta perhatian…

Alyaa sekarang makin ligat… mulut dia tak reti diam… ada jer nak dinyanyikan nak ditanyakan.. biasa.. budak²… macam² lagu dia dah hafal skrg nie… Aisha pulak baru nak belajar meniarap… 2 org buah hati yg selalu buat bondanya pening kepala………..

Kat bawah nie a few pics of my angels….


.. Putri Alyaa Safiah..

.. Putri Aisha Ameerah..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails