.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, February 28, 2008

..SePaRuH HaRi iNie..

Bangun pagi.. dah 6.15.. mandi.. solat.. bersiap.. makeup alakadar.. prepare baby (tuka diapers & buat susu) flung to rumah mak.. antar both of my daughter.. (spt biasa mak tunggu kat ruang tamu tengah mengaji..) Kiss both of them.. tata & bye².. Bonda & Ayah got to go to work... rush to office.. (aku naik LRT.. Ady naik bas.. nak jimat keta park umah mak jer..) Tido dlm LRT.. (first station selalu dpt tmpt duduk)... ZZZZzzzzzzzzz..........

Sampai office spt biasa 8.07 pagi.. (aku masuk kul 8.30 pg) Bos tadak... Duduk simpan beg.. On radio & PC... Godek Internet.. Buka email & this blog.. baca email.. browse blog kengkawan.. Upgrade blog aku.. (aku suka adding new things to this blog.. kasik makeup larr.. supaya menarik dipandang mata aku.. mata org aku tak tau lar..) sesambil tu jawab call utk bos aku & receive his incoming docs.. Jmp satu site menarik ada byk infos kesihatan.. aku dah copy paste for my own panduan... (bebiler senang aku kongsikan ngan kengkawan kat sini).. Aku bukak pulak site AKPK.. sesajer nak tambah knowledge ttg pengurusan kewangan..

Tot..tet..tot..tet... lunch hour... sebelum tu aku call Magic English co. tanyer camner aku nak wat lump sum payment utk settlekan installment bulan².. off me goes to lunch.. alone... dlm perjalanan diberi piece of paper dari seorang Cina Mualaf yg bukak booth kat situ.. aku amik.. baca kat dlm pizza restaurant sementara tunggu makanan yg aku pesan utk dibungkus siap.. tersentuh naluri kemanusiaan.. ttg kemelaratan hidup insan seagama... dan aku betul ingin membantu.. aku beli brg yg dijual kat booth tu utk bantuan rakan mualaf yg lain.. aku nak kikis sifat kedekut dan pentingkan diri sendiri... itu tekad aku utk tahun nie.. boleh dikatakan azam baru larr.. aku tanak idup dlm lingkungan diri sendiri.. sebahagian dari rezeki kita milik org lain... sedekah jariah membuatkan duit yg kita belanjakan lebih berkat.. tak kira sedikit mana rezeki kita.. andai kita kongsikan dengan org lain rezeki itu akan bertambah.. aku sedar hakikat itu kini... dan aku dpt rasakannya... pemberian ikhlas akan menyucikan diri... aku harap sesangat Allah bersihkan hati aku dari sifat yg dibenciNya... Bersama kita membantu kerana Allah................

Balik pejabat.. tutup pintu.. makan pizza.. tak larat abis.. aku tapau.. boleh bagi Alyaa balik nanti.. lagi baper jam nak balik.. jap lagi nak solat & buat filing sikit..

Setakat ini separuh dari hari aku habiskan....... adakah hari ini lebih baik dari semalam??

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails