.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, February 25, 2008

Sayang anak.. tangan²kan??

Lagi setengah jam nak balik.. finally gaji masuk arinie.. tapi byk lar pulak potongannya.. dah lar macam² aku nak guna duit tu.. buat maser sekarang mmg lah tipis harapan nak berjimba².. duit yg dpt sumer dah ada perancangannya sendiri.. dapat pegang sekejap jer larrr... argghhh.. biar larr aku tak enjoy.. janji kepala aku tak pening pk pasal hutang.. aku spesis manusia tak senang duduk kalau berhutang.. siang-malam aku asyik dok pk pasal mender tu jer selagi hutang aku tak langsai.. biler utang sumer dah tak der.. nak guna duit gaji pon hati senang... belanja pon lapang...

Hmmm... bos arinie tadak lagi.. dia p Pasoh, Negeri Sembilan pulak.. haiiii kalaulah aku jadik dia.. mau pengsan dibuatnya... tetiap hari ada jer agendanya.. bukan dedekat... sumer jauh-jauh... letih sehhhh~!

Semalam susah aku nak tido... aku terbayangkan aku marah Alyaa.. sedeh aku.. tapi aku manusia biasa.. hangin satu badan tu mmg susah nak control.. yg jadik mangsa anak aku yang tak abis² buat bonda dia pening kepala.. ada jer mender dia buat kasik my blood rise up high.. fuhh... bukan senang cik nak jaga budak... baru ler aku tau naper maser kekecik dulu mak aku pon garang macam singa... nie... dah turun kat aku pulak... aku sebenarnya tak terniah dan seboleh mungkin taknak marah anak aku.. aku kesian dan sedeh bila kenang balik cara aku marah dia.. dia baru setahun 8 bulan... mana lar tahu apa.. nak menangis pon ada biler tengok muka anak² aku tido... tak patut aku marah dia macam tu.. tapi kalau tak marah dia tak tau pulak apa yg dia buat tu tak boleh dan tak patut dia buat... kesimpulannya aku marah kerana terpaksa.. kerana aku nak anak aku jadik org yg berakal dan berguna satu hari nanti.. biar dia tahu aku marah kalau dia buat macam tu...

Kelemahan seorang ibu yg sentiasa terpaksa disembunyikan.. betapa sakit dan terseksanya hati tiap kali buah hati kita dimarahi... tiap kali dirinya menangis.. membuatkan diri ini sentiasa terbias perasaan bersalah.. tapi aku terpakser kuatkan diri.. aku marah bukan utk mendera.. aku marah utk mendidik... spt pepatah dulu yg selalu kita dengar... sayangkan anak tangan-tangankan... tapi.. aku bukan jenis naik tangan sesedap rasa.. ada tempat²nya...

Mendidik seorang insan bukan satu tugas yg mudah... tak kira sebesar/setinggi maner ijazah dlm tangan kalau mengajar tak kena gaya... tak ke mana perginya nanti budak tu... terfikir jugak aku apa resipi diguna oleh tokoh ibu bapa mithali yg selalu kuar kat media massa dpt anugerah itu ini sebab berjaya didik anak mereka.. berjaya belaka....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails