.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, October 31, 2012

TiPs MeNGeNaL TeLuR..

Pernah tak maser nak masak.. let say mee.. kuey tiow ker.. nasi goreng ker.. ingredient yg melibatkan telur... biler dekat nak angkat baru telur kita pecahkan... dan yuck!!  Busukkkkknyerrr... telur dah expired... aka telur tembelang... aku dah pernah kena macam nie... 2.. 3.. kali jugak lar... and masakan tadi... kena buang semuanya... MEMBAZIR... jadi korang tau camner nak bezakan telur tue tembelang atau tidak... nindia aku nak kongsi mai... selain dari goncang telur tue.. kita juga boleh ikut tips di bawah nie...
 
 
Sharing is caring...
 
Balik nie aku nak cuba..
 
Hehehehe
 
 

2 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

hari tu akak cuci telur semua dapat mcm no 3 tu tapi stau dapat no 4, huhu

SYANI said...

Tips yang bagus.. Thanks for sharing.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails