.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, October 17, 2012

SeKiTaR MajLiS SaMBuTaN ULaNGTaHuN AiSHa Ke-5..

She counts the days.. start dari celebration Birthday yg pertama utk tahun ini.. iaitu Birthday Ayah.. Aisha dah mula mengira bilakah tarikh lahirnya dia... she was too excited nak sambut birthday.. and finally the day has come.. dan orang yg paling happy tentulah si penghitung hari... dan orang yg paling penat... tentulah si Tukang Masak... Aku lar tue.. tapi tak per.. walau susah walau payah.. kerana anak Aku turutkan.. Aku happy biler tgk org² yg aku sayang happy... puas!
 
Birthday Aisha adalah penutup kpd semua birthday tahun ini.. fuhhh... lega... bukan senang woo nak organize party.. kenduri kendara nie... fenat... tambah² kali nie aku kena handle sorang²... lepas tolong potong bahan etc.. yg aku perlukan utk masak.. En. Ady pegi seminar.. the time tetamu pertama sampai baru En. Ady sampai rumah.. sib baik yg memula sampai tu kakak ipar aku.. dia yg tolong aku settlekan mana yg tak settle.. aku?? Seriously raser cam nak pengsan dah--hehehe statement tak hengat!

Ayah sampai dengan kek dan ais batu... dah pesan siap² kat dia.. actually aritu kitorang buat bbq.. dan tukang bakar dia adalah En. Ady himself... agak risau jugak lar kalau dia balik lambat.. aku nak idupkan arang tu pon tak pandai... sampai jer terus lar dia bersilat menyiapkan tempat bakar segala..
 
Function mula pukul 8.00 malam.. sebenarnya nak buat awal sikit.. tapi takut tak menang tangan nak handle sorang².. sambil masak sambil nak handle anak... si Amna ngan Ainna ada ngan aku.. si Aisha & Alyaa lepak umah Abg aku.. kalau 2 org tu ada lagi tak jadi keje..
 
Terima kasih buat semua yg sudi hadir.. kami sangat berbesar hati kerana telah menggembirakan hati puteri kami..

See.. ramai kids.. aku suker sangat.. budak² nie memeriahkan suasana... dan of course.. menyelongkar lubuk mainan jugak.. hehehe.. tak per.. aku superwoman aritue...

Aisha tengah pasang niat kot.. hehehe...

Kek ayah beli kek terjun jer.. sebab nak tempah semua dah tanak terima.. tempahan dah penuh... so beli jer lah yg ready made.. kecik jer... tapi sedap.. :)  Kek takyah beli besar² sangat sebab through experience... selalunya tak habis.. dan saki baki kek nie memang masih ada dalam peti ais..

Kek melambangkan birthday.. tak der kek bukan birthday bagi mereka... itu perkara paling wajib ada.. kecik pon tak per.. tgk.. semua excited keliling kek.. elok ditiup jer lilin.. tengok tangan² atas kek tue.. berebut² dorang nie cabut ceri lar.. kepingan coklat lar.. semua yg dihias atas kek.. budak².. budak²...
 
Ada kawan aku tanya.. eh Kak Pah.. ko nie tak penat ker asyik masak jer.. ehhh.. camner aku nak jawab yek... perasaan dia sama jer macam ko mengandung... dan biler lahirnya si anak dari rahim.. kesakitan ko meneran tu hilang biler tgk wajah baby ko yg suci dan comel.. ko gembira... ko happy.. lagipon bagi org makan nie kan salah satu cara kita membersihkan rezeki.. mengelak bala.. memberi org makan juga merupakan salah satu cara bersedekah..

See.. elok jer dorang duduk makan ramai²..

Niat hati nak jemput semua.. tapi apakan daya.. rumahku kecik cuma.. hehehe.. yg tak dijemput.. harap jangan kecik hati yer.. nanti bebudak nie kawen korang datang lar ramai²..

My best friend dari sekolah menengah.. terima kasih kerana sudi datang..

Sumer dah mak² org..

BBQ yang sedang sibuk dibakar..

Dialah sorang² handle semua tue.. hehehe

Untuk anak kan bang.. panas pon tak per.. :)
 
Lepas semuanya settle.. the next day.. Aisha ada tanya aku.. "Bonda.. birthday Aisha nanti ada lagi tak?".. Ya Allah budak nie... "Iyer.. mesti lar ada.. tiap² tahun ada.."
 

2 comments:

Ena said...

time ni yeh..
kami ada kenduri kat umah MIL..
tak pat merasa..

ratna said...

Meriah!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails