.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, May 16, 2012

HaRi Nie HaRi GuRu..

Yer.. dan aku bangun seawal pagi.. (sebelum tue En. Ady yang kena bangun dulu sebab aku perlu melayan kerenah si Amna.. prepare semua ingredients.. cincang apa yg patut dicincang.. mekasih Abang yeaaa..) utk masak mihun... pot luck utk tadika anak² aku sempena sambutan Hari Guru.. Hadiah pon kami dah belikan.. coklat bar jer.. utk cikgu kelas masing².. kad kami ajar bebudak tu buat sendiri.. gunting bunga² tampal dekat kad yg dah digunting bentuk love.. pastu dorang tulis kata² yg ingin dorang ucapkan pada cikgu masing²..

Sikap menghargai orang lain nie.. perlu kita semai dari kecik.. memberi hadiah.. membuat kad.. membantu mereka mengekpresikan perasaan ke atas suatu pemberian secara tak langsung mengajar anak kita menjadi lebih prihatin dan sensitif dengan perasaan orang² lain di sekelilingnya.. anak kita terdidik menghormati, menyayangi dan mengingati individu² penting di dalam hidup mereka.. yang paling penting.. mereka tahu dan faham apa itu penghargaan dan bagaimana caranya untuk menghagai..
 
 
 Sayang.. kad yg dorang buat untuk cikgu masing² tue aku lupa lar pulak nak snap.. yelah.. kelam kabut jer pagi tadi.. hadiah yg diberi idak lah seberapa.. tapi semangat yang dilahirkan anak² ini cukup aku kagumi.. bersusah payah nak buat kad dengan hasil tangan sendiri... dan aku percaya.. anak² yang terdidik menghargai akan dipenuhi jiwanya dengan kasih sayang...

Oh ya!  Sebelum aku terlupa...


"Selamat Hari Guru buat semua guru² berdedikasi meneruskan perjuangan mendidik tanpa rasa jemu.." 
"Terima Kasih Cikgu!!"


1 comment:

Sherwieyna Muzzawer said...

hahahaha..comel lah gambar dua budak kecik tu..heee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails