.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, October 11, 2011

..PuTeRiKu aMNa..

Salam petang.. petang² hari² yang sunyi macam nie.. mmg kadang² membuntukan otak.. bosan jer.. Amna tengah tido nie.. boleh lar nak up sesuatu penuhi kekosongan hati.. wahhh... kosongnyer.. ehehehe.. padahal tak hengat sat lagie si kecik tu bangun tak keruan tak bleh buat mender lain dah..

Putri Amna Zaheerah.. terbenih tanpa dirancang.. tapi biler Allah nak beri kita sesuatu.. mampukah kita menghalangnya...?  18 minggu dalam kandungan.. hatiku berbunga riang.. mungkinkah seorang putera..  jantinanya tidak sabar untuk aku ketahui.. nyata.. ketentuan Allah Maha Bijaksana melebihi segala.. seorang lagi puteri dikurnia.. pon begitu syukurku tidak terhingga.. dia anak yang sempurna..

Empat orang amanah terpikul di bahu.. mampukah? Mampukah aku mendidik mereka..?  Membentuk menjadi puteri² muslimah yang solehah... hakikatnya aku sendiri tidak sempurna..

 "Comelnya baby Bonda.."  
"Anak² Bonda memang semua comel.. kecik² sumer samer jer.. Alyaa.. Aisha.. Ainna.. sumer comel.. tapi biler dah besar.. sumer tanak dengar cakap Bonda.. semua nakal.. degil.. suka bergadoh.."

 "Bonda.. kenapa telinga dia kecikkkk jer..?  Hidung dia kecikkk.. mulut dia kecikkk.."
"Memang lar dia kecik.. umur dia baru 6 hari Kakak.."

Genap seminggu.. kuning di muka Amna belum hilang.. maser discharge dari hospital Amna kena slight Jaundice..

Bersiap di pagie rayer.. ramai orang datang nak berkenalan dengan Amna..

Besar mata hitamnya..

Maser nie umur Amna baru 8 hari..


9 hari.. hari raya kedua.. duk umah.. tak pi mana pon..

 Rayer ketiga.. Amna 10 hari.. Bonda dah takder keje lain.. snap gambar jer..

Raya kelima.. Amna 12 hari.. hari nie dalam sejarah.. Amna ekot Ayah Bonda & kakak² pi tengok wayang "Smurfs" di TGV KLCC..

She start gaining weight..

 Pipi mula menembam..

Raya ke-9.. Amna sudah 16 hari menghirup udara di luar rahim Bonda..

Amna mengisi sepenuhnya maser Bonda..

 Bonda tak sangka anak Bonda yang ke-4 nie berambut.. cacak² pulak tue.. tapi halus dan lembut.. Bonda suka belai rambut Amna..

Bonda suker tengok Amna tido.. sesuai nama.. Amna tenangkan hati Bonda..

Bonda melihat kedamaian..

3 comments:

elly hamzah said...

tahniah ye..seronok ada baby kecik kat umah. bilalah sampainye masa elly pulak

aNisA aHmAd said...

srunuk ada baby kan.. rasa sayang..kasih tu lain macam.. dengan cium bau dia..

IxoR@ said...

baby titun je yea....

comel!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails