.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, October 21, 2011

..Aritue DoWaNG MaSuK PeRTaNDiNGaN MeWaRNa..

Sehari sebelum aku abis pantang.. aku join Majlis Jasamu Dikenang.. jamuan besar²an diadakan oleh Jabatan kami.. walaupon blom abis pantang.. bab makan tidak dilepaskan.. manakan idak.. 3 ekor kambing golek tue... blom masuk yg lain² lagie.. nampak sangat Kakpah pelahap.. ehhh.. tak baik tau tuduh kita camtue.. kalau aku tak datang tak abis makanan arietue.. kehkehkeh!!  Hakikatnya aku idak lar makan banyak mana pon.. kambing tu pon setakat sepinggan pakai buang jer.. tak puas!!  Sebab aper.. sebab sibuk ke hulu ke hilir tengok anak... huhuhu.. part paling best??  Time nak balik.. macam ada satu pertandingan tapau makanan... wahhh.. harus aku join.. save tenaga takyah masak... sumer beresss... ater warga Warisan sumernyer tak suka membazir kan...

Ok.. dah takmo mengarut.. sebab sebenar aku datang aritue adalah untuk menghiburkan hati yg boring memerap di rumah dan nak menggembirakan hati anak².. sbb aku tengok dari aturcara majlis ada xtvt melibatkan budak²..

Sonok datang aritue.. dapat jumpa ramai kengkawan opis juga famili dowang.. baru kita tau.. ooo.. dah kawen upernyer.. dah ada anak.. ingat ker bujang kan.. lagak cam orang bujang jer.. eheheh.. ooowww.. sumer anak² aku suh masuk pertandingan mewarna nie.. kecuali baby Amna.. sib baik tak pandai pegang pensel.. kalau tidak dah lama aku paksa join.. eheheh.. sebab per??  Sebab sumer yg join dapat goodiebag kaler pensel.. dan set alatulis.. rugi ler kalau tak join! Jimat duit Bonda kan.. hehehe
Budak² nie takyah pakser.. nampak jer kaler.. nampak pensel sumer tu.. sangat ghairah dowang nak mendemo bakat conteng masing²..

Bagus tau bagi budak² join xtvt macam nie.. dorang boleh bersosial.. naikkan confident level.. bagi dowang semangat.. tapi jangan pulak kita yg sibuk mengaler utk dowang.. hasil seni budak² nie memang lar tak perfect macam yg kita harapkan.. tapi yg penting dorang usaha dan hasilnya dari tangan dowang sendiri.
Ainna nie.. mmg harus aku kasi join.. sebabnyer dah paham sangat.. biler kakak² dia sibuk dok tayang kaler dowang nanti harus tercetus perang saudara sebab dia pon nak jugak goodiebag yg sama.. pastu aksi rebut merebut pasti terjadi.. dan yg paling tak tahan akan diakhiri dengan drama air mata dengan iringan lagu irama Malaysia yang tak henti²..
Tekun kan!  Nie lar yg aku suker tengok.. memerhati gelagat dowang..

Hasil tangan Aisha..

Ainna.. dan..
Alyaa.. antara 3 orang puteri nie.. sudah tentu lar kakak Alyaa juara.. sebab dia dah pandai pilih kaler.. warna tak keluar.. kemas.. walaupon agak kasar hasil dia.. tapi banyak improvement..

Senyummm.. Bonda nak amik gambar!

dan.. Bonda pon nak bergambar!
Ayah jaga budak² nie sementara Bonda pegi susukan Amna.. tiba²..

Nisa datang panggil aku.. dia kata nama aku naik maser cabutan bertuah.. see.. besarkan hamper dia.. sebelum nie kan En. Ady bawak balik hamper.. selang sehari jer ngan aku..
Badut pon ada jugak tau aritue.. dia wat magic shows dan tiup belon.. maser aku ngan Nisa (blogger baru nie..) dan Ayuni nak bergambar dia datang join kat tepi.. ehehehe

Bergambar ngan opismate.. yg nie Ayuni.. dia pon blogger juga..

Mari kita ramaikan blogger warisan.. aku tau ada ramai lagie blogger kat Jab tapi dowang senyap² jer kan..
Budak² nie sonok berkejar²an kat padang.. wah ada padang segala kan.. kat maner majlis nie??

Dekat KSS (Kelab Sultan Sulaiman) Rumah kedua JWN.. kebanyakkan xtvt rasmi kami diadakan di sinie..
Malam tue.. ulang-alik anak² aku masuk bilik.. especially si Aisha..
Bonda biler nak bukak hadiah nie?? 
Tak sabar betul dia..
Masing² dah mark yang mana dowang punyer.. ececehhh.. banyak cantik.. itu hadiah Bonda yer.. makan sama²!!

Coklat musti ada.. hisshh tak cukup yg En. Ady dapat aritue.. lagie stok untuk menggemokkan badan..
Bowink mengunggu.. Udah² lar tue Bonda amik gambar.. kitorang dah lapar nie..

Ok.. jom makan!! Tengok excited sungguh si Ainna..
Makan jangan sepah² yer..


No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails