.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, September 7, 2009

Shopping Raya..

Hai all... sihat?? Aku tak berapa nak sihat.. tekak nie perit semacam jer.. idung start nak beringus.. kepaler start berat... mulut asyik nak bersin... aduhhhh... aku tanak sakit.. tapi kan.. Allah bagi kita sakit kat dunia nie untuk menghapuskan dosa² kecil kita.. betul?

Hujung minggu iaitu hari Sabtu dan Ahad.. agak meletihkan.. kuar bershopping... yelah.. aku raser sumer org tau yg last weekend adalah SOGO member's Day... agak mengejutkan.. giller nyer ramai manusia macam ada pesta.. yaa... pesta beli belah... yg menjual di kaki² lima pon ambil kesempatan cari rezeki lebih... sampai ada yg jual belon.. tu pasal nampak cam pesta... harga barang mmg giller² nyer murah... especially tang pakaian... tapi tu lar... yg tak bestnyerr.. nak berjalan di tgh kesibukan manusia lain... jammed manusia... keadaan sesak yg sungguh meletihkan tetambah org itu sedang berpuasa... dan lagi... yg paling tak tahan.... barisan manusia beratur kat kaunter pembayaran yg jaraknya kalah tren LRT.... sakitttt jiwaaa oooo mau tunggu..... sib baik maser aku nak membayar.. manusia² ini telah ghaib di Medan² menjamu selera.. yelah.. waktu azan.. aku masih di fitting room... capai gula² jer utk berbuka ambil sunat berbuka awal...

Beli lar barang sedikit.. sedikit ker baju aku.. t-shirt, seluar, baju kurung dan baju rumahku.. heheheh... langsir lar tu.. lepas bayar terus turun ke surau.. surau SOGO dah dipercantikkan.. baru lar proper sikit org nak tumpang bersolat.. gilir² aku ngan Ady masuk surau.. sorang masuk.. sorang jaga barang & baby...

Silap aku... bershopping bawak baby... teramat kesian kat Ainna... maser aku sambut dia lepas solat utk bergilir ngan laki aku... dia tgh menangis sesungguh hati... tapi tangisan dia kali nie sungguh memagut hati aku... sayu.... sungguh sayu dan ada linangan air di tubir matanya.... aku rasa sungguh berdosa membiarkan bayi ini dahaga kelaparan... aku agak panik bila Ainna masih menangis mendayu².. ku pandang kiri dan kanan dan keliling aku... ramainyer umat manusia.. macam mana aku nak bagi dia susu nie... segan lar weiiii... aku bukan jenis pompuan yg slumber tayang nenen depan org... kang ada yg nipis pahaler puasanya pulak... tak bagi sungguh aku tak sampai hati... nak tunggu laki aku cam lambat lagi jer kalau dia cepat pon nak jalan lagi ke parking yg jauh di seberang jalan coz parking SOGO sudah penuh... aduhhhh... kalau korang.. korang buat apa??

Luckily.. aku ada bawak selimut Ainaa... selimut tu aku ikatkan kat leher... dan aku susukan dia di sebalik selimut itu... sungguh masa tu aku dah tak pk kan org lain... kewajipanku sebagai ibu harus aku utamakan... tika itu yg terbayang di mataku... beginikah tangis pilu bayi² yg dibuang di tepi longkang.. di stesen bas.. di tempat sampah... menangis mendayu² kelaparan.... aduhaiiii ibuuuuu... di mana letak hatimu.............

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails