.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, September 9, 2009

Extra joB!


Terjaga pagi tadi... sbb rengekkan si Ainna.. biasa sbb nak menyusu lar tu.. dlm liat tu aku kalihkan badan tgk Ainna.. then teringatkan jam... Wahh.. dah pukul 5.55 pg.. subuh masuk kul baper wehhhh??... Aduh... terlepas sahur lagiii... apo nak dikato.. macam tak biasa cuma kali nie mmg aku akan makan sahur... sbb tanak keputusan susu... yelah.. too early to putus susu... cian Ainna nanti... dah terlepas waktu sahur.. nak buat macam mana.. puasa teruskan juga.. cuma.. roti dari Kings Confectionery yg laki aku beli semalam terpaksa lah disimpan dlm peti ais... hmmmm.. simpan utk sahur malam nanti lar pulak....

Tgh sibuk nak sterika baju... (blm sempat susukan si Ainna lagi.. tapi baik laks dia tak nangis..) sambil tangan dok betulkan baju atas sterika... aku kerling² borak² ngan Ainna... tapi.. nampak semacam jer bawah bontot dia... laaaa... basah lar pulak... (yelah.. salah aku.. semalam sebelum tido aku tak tukarkan diaper dia.. tertido beb... ingat nak landing² jer sambil susukan dia... sekali landing sampai ke pagi!) dah satu keje lagi nak kena settlekan... kelam kabut sterika baju... then angkat si kecik yg baik laks perangai dia arinie.. tak nangis pon... dia paham dia dah susahkan bonda pagi tu.. kena buat extra job.. aku bukak baju si Ainna.. mandikan sekali.. yelah.. dah terkena kencing... selalu mandi tgh hari kat umah tok.. (budak² kalau mandi pepagi sgt takut dpt lelah) bonda cuma tukarkan diaper jer.. tapi yg nie terpaksa... dan sekali lagi.. Ainna cukup behave... selalu kena air sejuk... melalaknyerrr mak aiii... macam kena dera... tapi tadi dia senyap jer kena mandi air sejuk kat sink... hmmm... kekadang aku raserr.. Ainna nie mmg baby yg cukup memahami... memahami dan pandai bertoleransi dan berkompromi... haaa.. ayat... amik ko! Hehehe... kekadang kan biler dia nak susu.. then aku laks masa tu nak solat... aku cakap kat dia... "Ainna.. kejap yerr... kejapppp jerrr.. bonda nak solat.. pas solat bonda bagi Ainna minum susu.." Baik jer respon dia.. tersengeh² gelak²... sbb baby mana pandai cakap kan... elok jer selesai solat.. dia pon start bunyi... nak susu... heheh....

Hmmm... lepas siapkan Ainna.. letak dia kat depan.. n bukak tv... "Ainna duduk sini dulu tgk tv.. bonda nak buat keje.." Elok jerrr... tak nanges pon.. eventhough... masih blm diberi susu... penyabar sungguh si kecik inie.... kakak² dia pon dah bangun... mintak susu segala... Ady uruskan dorang.. aku laks sibuk angkut comforter.. cadar segala.. cuci dan bersihkan tilam... aduhhh mmg letih sehhh ada anak kecik... tapi tak per.. besar² sok... senang....

Selesai segalanya.. baru aku gi mandi... dan kelam kabut siap utk ke pejabat........

1 comment:

miss♥wahida said...

comey la dorang...suka tgk dorang..pinjam boleh...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails