.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, September 2, 2009

Cit Chat...

Hari nie dah 12 hari kita berpuasa... ada yg dah berlobangkah?? Hehehe... sejak beranak kecik nie dah byk tahun jugak larr.. (cehhh.. bertahun² benor lar tue.. padahal baru thn ke-tiga.. hihi.. coz 2 thn lepas kena ganti 10 hari sbb bersalin bulan posa..) dapat posa penuh.. satu sebab pregnant.. satu lagi sebab breastfeeding... so bln tak sempat menunjukkan dirinya.. hahaha...


Sekejap jer kan.. tak perasan pon tup² dah 12 hari posa.. tu pon pasan lepas tanya laki aku masa on the balik dari umah mak semalam... maknanyer.. tolak minggu nie.. lagi 2 minggu raya lah kan... hmmm... macammaner persiapan raya.. sudah bermulakah??


Kat opis aku nie.. sibuk dengan bermacam² sample kuih raya... brooch... etc... masing² nak cari duit lebih time² perayaan nie.. aku pon pernah jugak jual kuih raya kat opis lama dulu.. makcik aku yg buat.. tapi sekarang dia tak jual dah... dia org senang.. buat kuih bukan sbg pencarian.. sekadar hobi penuhkan masa lapang...


Tahun lepas ada jugak lar aku try buat kuih raya sendiri.. 3 jenis kuih aku buat.. tapi.. akhirnya.. masuk angin jer.. coz.. mana ada org sgt nak dtg rumah raya kat KL nie.. paling² pon sedara mara sendiri n kawan 2....3.. kerat... so.. rasanya thn nie buat kuih tunjuk jer larrr... tunggu dpt oven baru... baru aku rajinkan diri balik...


Minggu depan.. rasanya dah ada yg start tuka duit utk ang pau raya.. lelambat kang bank dah tak terima... thn nie anak sedara dah bertambah.. means.. cukai pon bertambah lar.. hahaha... tapi org kata tak per... konsep angpau tu sebenarnya utk bersedekah di hari dan bulan yg mulia itu... especially kanak²... besar pahala org yg menggembirakan hati kanak²... teringat zaman kekecik dulu... betapa seronoknya kita bila org kasik angpau.. hari² lar selama sebulan tu selagi tak abis bulan Syawal asyik lar dok kira duit... hahahahhhh... giller mata duitan..

Errmmm... saja nak cit cat pepetang ngantuks nie kat blog serba biru ku ini... ok lah.. jap lagi dah nak balik... nak settlekan 2...3.. keje skit sblm balik... okehhhh... Selamat Berbuka sumerrr!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails