.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, April 2, 2013

SLeEPy HeAD..

Semalam idup aku tak tenteram rasernyer.. gara² sesuatu yang tidak aku sukai di tempat kerja.. terbawak² hingga ke rumah.. mood melayang² entah ke mana.. tak cukup politik negara yg tak abis² bidas membidas.. dtg pulak politik yang inie.. nak termuntah lar biler cakap pasal politik.. bosan dgn telatah dan perangai orang² yang kita harapkan dapat menjadi contoh... tetapi tindak tanduk mereka mengalahkan budak yang baru nak baligh..  mungkin sudah masanya aku berubah angin.. hurrrmmmm...
 
Hati resah.. payah nak tido... bila lena macam² yang menerpa kat kepala yang berserabut nie.. meracau.. mimpi yang bukan².. mimpiku bergenre seram... dalam mimpi tue Fizz Fairuz nak start moto.. tapi tak bleh sebab berat.. bila dia toleh belakang.. tertonggok kat moto dia sebungkus pocong... tiba² tanah di sebelah moto berlubang.. Fizz Fairuz jatuh dalam lubang tu ditolak si pocong... aku nampak dengan jelas muka pocong tue.. tiba² ntah dari mana aku melompat naik atas pocong tu yang menindan badan Fizz Fairuz... dengan beraninya berlagak bagaikan bomoh.. terkumat kamit aku membaca ayat... yer ayat kursi... si pocong terbeliak² mata tengok aku yg bersungguh² membaca sampai tak sempat nak ambil nafas... dan jatuh meleleh air liur aku sebab tak sempat nak telan.. menitik masuk ke mata si pocong dan mulutnya... ahahahahaa.... pocong menggeletis kegelian... tiba² aku terdengar bunyi dan membuka mata... alarm hp dah menyanyi menandakan hari yg baru telah bermula..

"Bang... bang.. bangun... tengok jam pukul berapa... kejut budak².."  Dan kami pon bersiap memulakan rutin harian hantar anak ke sekolah.. ke rumah mak dan pergi kerja... Ooooowwwhhh... satu lagie... sesuatu menyebabkan aku terjaga dari mimpi... memecah keheningan pagi... ketawaku lepas berdekah².... macam nak pecah perut... korang nak tau??? Okeh.. meh aku citer...
 
Kat umah mak tadi.. sebelum berpamitan utk meneruskan tanggungjawab mencari rezeki.. kami akan bersalaman.. berkucupan... of course lar anak aku si Ainna & Amna cium dan salam tangan aku.. aku pulak cium pipi dorang yg bau ashammm buat bekalan ke tempat kerja.. hehehe dan akhir sekali akan salam tangan mak... tau apa aku buat... tadi aku salam mak aku dulu... dan aku halakan tangan ke mulut mak aku yg terbaring dalam berselimut (mak tengah layan tido.. aku tengah layan perasaan) dan tiba².... "Haaa... Elok lar tue bagi aku cium tangan hang... nak naik pangkat lar tue!!"  Hummagaihhhh... siyes aku tak pasan.. aku bagi mak aku cium tangan aku... Omaigoooddd... ini kalilah... ini lah sekali seumur hidup aku sua tangan bagi mak aku cium... ahahahaha... gelak aku susah nak berhenti... otak ngan perbuatan aku tak synchronize.. aku bayangkan bersalam ngan anak aku.. tapi aku salam ngan mak... tu pasal aku dorong tangan aku ke mulut mak cam biasa buat kat anak² aku.. mak pon bantai gelak... aperpon tiap kali terbayang balik apa yg terjadi mulut nie tak bleh tidak mesti tersenyum..  and I'm glad.. coz it light up my day!
 
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails