.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, September 5, 2012

Dah SeTaHuN DaK TeCiT Nie..

Balik dari kampung aritue.. mmg dah set nak buat makan² sikit sempena birthday Amna.. terkilan sebenarnya sbb masa birthday dia jatuh time kitowang sibuk beraya di Kampung.. time kat umah Maklong.. cari kek.. kedai sumer tutup.. masih mood beraya.. huhuhu.. sadis sangat rasernyer.. ikutkan hati.. mmg lar letih.. ngan nak unpack beg.. ngan baju kotor menambun nak kena basuh.. tapi kerana anak aku turutkan... bagi aku ulangtahun kelahiran yang pertama adalah yg paling special.. walaupon yang menyambut tak reti apa.. tapi kenangan manis yg dipotretkan harapnya akan menjadi nostalgia yang indah untuk dikenang biler dorang besar nanti..
 
Aku nie tak lar terer sangat masak.. tapi aku suka sangat jamu orang makan dengan air tangan aku sendiri... walaupon penat.. berjaga malam nak siapkan itu ini..
 
Inilah dia kek ekspress untuk Amna.. tak sempat nak tempah bagai.. mood raya di mana².. kedai kek pon beraya.. maka terima sajer apa yg ada..
 
Sebenarnya macam tak percayer jer.. my little baby dah setahun.. raser macam baru semalam jer beranakkan dia.. sekarang dia dah berjalan.. laju.. pantang bukak pintu.. meneru dia keluar sampai ke gate.. hmmm... Amna dah pandai salam orang.. angkat tangan berdoa.. tertonggek² sujud biler nampak sejadah.. dah boleh faham arahan yg mudah.. bila suruh ambil dia ambil.. bila suruh bagi dia bagi... suka membebel dan menari... hehehe.. korang tau aku panggil aper kat dia.. "Buba"... "Ashibuba Bonda" Maksud dia.. ntah.. sajer.. dia pon tau aku panggil dia Buba..
 
Alhamdulillah.. ramai yang datang.. tepat jer pukul 4.30 ptg.. berduyun tiba... pack jgk lar rumah ngan sumer jemputan.. mekasih sangat sebab sudi datang..

Amna nampak excited.. ramai orang datang rumah.. ke hulu ke hilir dia berjalan.. tak kesahkan Bonda dia lagie.. dia tau ramai yg nak melayan dia..

Tok papa group yg pertama sekali sampai.. sangat punctual..

Maser nie sumer sedang sibuk menjamu selera.. sib baik mak datang kan.. berlaku kesilapan teknikal pada laksa yg aku celur.. aku nie first time masak laksa sendiri.. aku tak tau pulak lepas celur laksa tu kena dibilas dengan air sejuk.. aku tak bilas.. dan dia melekat² macam gam... hahaha.... kesian pd tetamu yg mula² datang.. nak amik laksa pon payah... mak suh aku amik balik tray laksa kat depan.. aku settlekan kat dapur.. baru lar ok.. baru org boleh amik..ikhs.. ikhss... ikhsss... lawak sunggoh!

Selain laksa.. aku masak jugak mee rebus.. permintaan mak.. sib baik yg nie ok..

Rumah yang tadi kemas abis bersepah dengan mainan.. budak² bila sampai.. dah jumpa lubuk mainan.. begini lar jadinya... tu nampak mainan depan makcik aku tue..
 
Tetamu yang dah lama tak jumpa.. Fidah kawan maser kat UiTM dulu.. sonok dapat jumpa baby baru.. Fidah nie baru jer abis pantang..

Nindia.. Dekly sibuk suh Amna bukak hadiah dia.. dia bagi hadiah khemah mainan budak².. mmg aku cari jugak nak beli kat depa.. cantik sangat.. warna pink lagie.. thank you!

Amna sibuk main tangga.. naik.. turun.. naik.. turun..

Ini Alyaa Farzana.. anak adik aku Dekly.. sebaya ngan Amna.. tua dua bulan dari Amna.. makin besar.. makin comel..

Nindia.. birthday girl.. tersadai keletihan.. sayang dia...

Ehhh.. ini lar dia laksa yg aku masak... yeay.. dah pandai buat laksa.. hehehe
Laksa nie pedas.. puas hati masak sendiri..
 
Ok lah.. nak balik dah.. bubbye.... kang jalan jem... ;)
Yer aku kat opis..
 

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails