.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, February 3, 2012

SaYa DaH LiMA BuLaN..

Hai Aunty².. Uncle² sumer... berjumpa lagie yer kita di blog Bonda.. Amna winduuuu sangat kat sumer.. Aunty²... Uncle² sihat??  Jaga kesihatan tau.. sekarang musim sakit.. Amna pon baru jer baik dari batuk².. Amna dah 5 bulan tau!  Dah 5 bulan hidup kat atas dunia nie.. Amna seronok sangat.. tambah² biler Ayah bawak Amna kuar naik keta.. Amna suker tengok luar tingkap.. nampak banyak keta.. nampak bird.. nampak pokok.. nampak cat.. sumernya sangat menakjubkan.. Amna suka sangat.. mata Amna tak berkelip tengok sumer tue..

Amna dah makin berat.. dah 7 kg timbang masa cucuk aritue.. Tok kata dia tak boleh dukung Amna lama².. dia tak tahan nak geget²... ikhs jangan lar.. cium boleh.. gigit nanti Amna sakit lar.. Tok panggil Amna "Ketui Dodoi (dodol)".. sebab badan Amna berketul².. ikhs.. adaker... hurmmm... sekarang kakak².. Ayah ngan Bonda pon dah panggil Amna Ketui Dodoi... aduhaiii... tunggu lar Amna slim nanti..

Amna tak meniarap.. tak juga merangkak lagie.. badan Amna berat.. Amna pandai melonjak jer.. Amna boleh melonjak sekeliling rumah... tau² jer Amna dah sampai hujung dinding.. dah terantuk.. Amna nangis.. tinggal sebulan jer lagie Bonda cakap Amna dah boleh makan.. setakat nie Amna minum susu Bonda jer.. sebab tu Amna demoks.. hehehe.. Amna sayang sangat kat Bonda.. biler Bonda buat tak nampak kat Amna.. Amna sedeh.. Amna nangis kuat²... Amna nak selalu dalam dakapan Bonda.. Amna tak kasik Bonda buat keje.. Amna kesian.. nanti Bonda penat.. kalau Bonda penat.. nanti saper nak layan Amna.. haaa..

Amna sekarang nie gatal gusi.. tapi gigi tak tumbuh² jugak.. Amna tak tahan.. Amna nak gigit sumer benda yang ada dekat Amna.. baju Amna selalu basah.. mulut tak der pagar.. air liur meleleh².. tak per.. yang penting Bonda suka bau masam Aman.. Bonda kata mungkin 3 bulan lagi baru gigi Amna tumbuh.. sebab kakak² Amna sumer 8 bulan keatas baru tumbuh gigie.. adakah Amna akan sama macam dorang.. kita tunggu dan lihat.. hehehe...

Okey lah.. Jumpa lagi Aunty²... Uncle²...

Mmmmmmmuuuuuahhhhhhh!!!


1 comment:

dekdaa said...

Ohhh aku ingatkan ko peknen 5bulan lg hahaha terkujat aku :P

Lawok ah gambo no. 3 tu :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails