.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, December 5, 2007

TerLuPa LaGie..

Maaf.. akak terlupa lagie ari nie.. ntah semenjak jadik mak budak beranak dua nie sindrom kelupaan aku menjadi².. tak tau naper.. adakah ianya masih boleh diklasifikasikan sebagai postnatal syndrome... perubahan hormon maybe.. hehehe... :D

Aku terlupa nak bawak getah baby yg dah dua kali mak pesan... dan aku juga of course kan tidak aku tepekkan posting yg aku janjikan itu... ya.. aku lupa lagi nak save bebelan yg aku hasilkan dlm cuti pantangku... maka terhasilnya bebelan ini pula.. begitu perubahan usia.. we as a human being really have to accept.. changes that happen everyday in our life.. hari demi hari kita dimakan usia.. bergelar isteri juga ibu bukanlah satu gelaran yg ringan... gelaran isteri juga ibu datangnya dengan pakej tanggungjawab yg tak kurang beratnya.. terlalu banyak perkara yg perlu aku fikirkan sehingga byk pula yg aku lupakan... ehhh?? Paham ker ayat aku.. hahaha.. lantok lah!

Sudah 3 hari naik opis.. masih tiada sebarang kerja... I just take this sweet time enjoying sisa² hariku di Ramunia... ooopppss! Sekarang sumer dah tau kat maner aku keje.. :D Nak kata aku heppi dgn penghijrahan ini... ermmm... to be frank... hati aku separuh²... makin hari rasa makin sedeh pulak nak tinggalkan tempat yg sekian lama aku datangi utk meraih rezeki.. Lima tahun.. bg aku satu jangkamasa yg lama.. sebab tetempat keje sebelumnya tak pernah aku kekal sampai setahun... aku dah angkat kaki... tempat jatuh dikenang inikan pulak tempat diberi gaji... well... well... sob..sob.... aku Sayang dgn Ramunia nie sebenarnya... dah byk yg aku lalui selama aku bertugas di sini... pahit manis... suka duka.. jatuh bangun.... sayangnya... hatiku telah terlalu lama terguris... ia menjadi kecil... kecil dan semakin kecil... lalu aku terpaksa melenyapkan diri... bila tiba waktunya... siapalah aku... cuma seekor ikan bilis di lautan yg terbentang... Aku ikan bilis... ada atau tiadanya aku... laut tetap akan terbentang... tak luak isinya... tak kurang airnya...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails