.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, December 6, 2007

BiLa Sharifah Zurina BeRBiCaRa....

Jarang² aku sarapan pagi kat bawah.. mean luar opis larr... biasa aku makan kat tmpt aku jer.. kat opis nie... tadi join Kak Nimah breakfast ngan hubby dia (vokalis kumpulan Meditasi dulu.. korang igt tak?) aku bantai roti canai 2 keping (yg tak dpt aku habiskan.. cam kenyang lar pulaks) & nescafe panas segelas (Big appetite!! Hoho... :D tak lamer gemukkk lar aku kalau amalkan cara idup sihat camnie.. :P)

Apa aku nak buat menjelang hari² terakhirku ini?? Ntah.. lepak jer.. kepaler aku agak berserabut.. persoalan bersimpul di sana sini... sakit kepala... susah nak tidur lalu telah aku guntingkan simpulan itu semalam.. sebab aku dah malas nak pk... biar segalanya terurai dari menyakitkan kepalaku... Apa nak jadi... jadilah!! Kita bila pk sgt apa org nak kata pon tak boleh jugak... kita jer sibuk nak jaga hati org... tapi hati kita tak dak sapa nak peduli...

Sejuk betul sekarang nie.. walaupon dah dekat pukul 12.00... kat luar ujan tadi.. pagi nie sampai lewat sikit ke opis.. semalam Ady balik lambat OT kat Kuala Lumpur Convention Centre... tak lama lagi ada PC Fair dia kata so dorang tgh buil up networking utk function tu nanti.. kul 11.30malam baru dia sampai umah semalam... huh... lotih akak nunggu... sib baik tunggu kat umah mak.. kalau umah bbsitter cam dulu.. mau kematu mati kutu aku dibuatnyer...


On the way balik ke rumah kitorang... laki aku tanyer aku nak beli apa² tak.. so aku suh dia beli Kuew Tiow Kung Fu.. (kat umah kitorang berderet kedai makan kat lereng bukit tu.. bleh tgk seantario Kuala Lumpur dari atas.. cantik... nak tgk.. meh aa dtg umah kitorang kat atas bukit nieh.. :D) dia dah makan sedap kat convention centre tadi... makan Kuew Tiow sambil layan anime "History's Strongest Disciple Kenichi"... Anime bergenre action comedy romance wise nie mula aku ikuti bila bosan tgk laki aku sorang asyik masyuk layan anime nieh (dia tu hantu anime.. sanggup berjaga tetengah malam buta layan anime).. so.. aku sajer join tgk.. sonok & klakar jugak rupernyer.. :)) Tapi.. Kuew Tiow tu abis separuh laki aku yg makan.. igt ker dia dah kenyang.. end up aku pon tak kenyang jgk... naaa... tak kisah lar.. tak elok pon makan tetengah malam nie...

Kelmarin dah survey nursery kat tmn perumahan kitorang.. dekat jer ngan umah.. harga bleh tahan.. RM380 dia letak utk antar 2 org anak aku tu.. kasik tau mak.. (kesian tgk dia jaga.. mak pon bukan sihat sgt.. aritu ngadu sakit pinggang.. p hospital doc kasik panadol jer.. mak ada kata biler jaga cucu² dia nie.. anak aku 2 org, anak adik aku 2 org, anak abg aku sorang tak sempat dia nak demam... terkejar sana sini) Mak aku tak prefer aku antar anak kat nursery.. takot cucu dia kena buli... heheh.. dia kata.. tunggu sampai dia sendiri suruh aku cari org jaga anak aku.. baru aku antar anak aku kasik org jaga.. hishhh.. yg kita kesian kat dia.. tapi.. aku paham.. sunyi lah rumah mak tu kalau tak dak cucu² dia.. mak dah ada 6 org cucu sekarang... yg kesemuanya pompuan.. ntah biler lar nak dpt cucu lelaki... cucu lelaki pertama dari anak siapa?? Tunggu.... ntah macammana lar bila dah ada cucu lelaki.... hurmmm...

Semalam Alyaa pecahkan gelas mak masa aku tgh tunggu Ady balik... pas pecahkan gelas tu kelam kabut dia dek terkejut & takut kena marah cecepat dia nak cekau kaca yg dia pecahkan tu nak bagi kat mak aku... (biasa lar bebudak.. sapa ada anak musti tau camner reaksi bebudak setahun dua bila buat salah) sib baik mak aku ada betul dekat tepi meja makan tu... sempat mak tangkap Alyaa sebelum dia tempuh kaca tu... kalau tidak tak tau lar nak kata.. luka lar sikit² tepi kaki dia... tapi anak aku nie tahan lasak... tahan sakit.. dia tak heran dgn luka sikit tu... Alhamdulillah dia tak apa².... Allah pelihara bebudak kecik nie... hati dorang suci belum dinodai.. setahun 6 bulan adalah umur yg agak thrill buat ibu bapa.. time nie sumer mender si kecik nak tau.. penuh dengan perasaan ingin tahu... dan dengan cara itu mereka cepat belajar perkara² baru... sebagai ibu bapa dan penjaga... kita kena selalu berhati² dan bersedia.......

Makan time... nanti² aku bicara lagi...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails