.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, February 20, 2014

SeORaNG iTu KaDaNG² YaNG TeRBaiK..

Di petang² yang sunyi nie.. kadang² perasaan jadi seperti melankonia.. yer perasaan itu.. perasaan biler ko raser diri ko keseorangan dalam donia yang serba luas inie.. keseorangan.. kesepian.. kesedihan... sedih ker??!  Wakakakaka... usah dilayan... untuk apa bersedih bagi orang yang tidak tahu menghargai diri kita.. dalam dunia nie.. ada macam² jenis manusia... dan setiap satunya yang hadir dalam hidup kita.. bersebab.. samada dia.. atau kita akan merubah kehidupan ini.. mewarnai perjalanan hidup kita di atas bumi Allah.. 

Orang datang dan pergi dalam hidup kita.. tetapi hanya sebahagian akan meninggalkan kesan.. selebihnya sekadar penyedap cerita... 

Pernah tak korang terfikir akan hikmah di sebalik setiap kejadian yang menimpa diri kita.. kadang² Allah tarik orang² yang dahulunya rapat dengan kita teman kita bergosip.. bercerita pasal orang.. mengutuk.. sebab tidak mahu kita hanyut dalam melakukan dosa... bercerita perihal dunia dan orang lain lebih seronok dengan saing borak... tapi biler sorang² ada ko kisah akan hal itu.. yer .. tidak.. biar sorang.. tidak menyakitkan hati.. tidak menambah dosa..

;)

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails