.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, June 18, 2013

DeMaM.. Musimkah??

Sekarang nie musim demam kan.. aritue si Aisha demam.. muntah².. cirit segala bagai.. then anak buah aku Wardina... pastu bapak dia (abg aku)... then kakak si Wardina.. Yasmin... pastu Mak aku... dan sekarang viral fever tu dah merebak kat laki aku pulak... so dia MC arinie... kesian pulak aku tgk... dia nak bawak balik anak² kat umah mak.. kesian mak demam... tapi dia pon demam... larat ker nak jaga... hurmmm camner tue.. memang payah kalau penyakit boleh berjangkit² nie...

Apa hikmah kita diberikan penyakit... hurrmmm... supaya kita tahu akan nikmatnya sihat yang Allah berikan... sentiasa bersyukur dan menjaga amanah tubuh yang diberi pinjam untuk sementara... sebab bila² masa Allah nak segala nikmat yang diberikan boleh ditarik balik... sakit atau demam nie juga menghapuskan dosa² kecil... Allah bagi kita sakit sebab dia rindu nak dengar suara kita... manusia secara tak langsung akan berasa dekat dirinya dengan tuhan ketika sakit... betul?? 

Hikmah bagi orang yang menjaga orang sakit??.. Lebih berdikari dan bersedia melakukan apa sahaja ketika diperlukan.. mengukuh ikatan kasih dan kebergantungan.. sesungguhnya dalam hidup ini kita tidak boleh hidup seorang diri... telah diciptakan kita saling lengkap melengkapi.. hal² dunia terpaksa diketepikan sementara kita merawat sebahagian hidup kita yang lain... masa sakit nie lar masa memanja dan dimanjakan... sakit juga memberi hint yang badan mahukan rehat... jadi... berehatlah....


No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails