.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, March 5, 2013

PuKuL 4.30 PaGi..

Salam hari Selasa... sihat semua?? Alhamdulillah.. masih diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi ini... aku tak tau nak citer aper.. jadi aku raser nak bercerita pasal hari Selasa aku..
 
Pagi² tadi.. bih kurang 4.30 pg.. si Amna resah gelisah tido.. panjat badan aku ke kiri.. ke kanan... dengan aku.. aku sekali tak boleh tido..
 
Dia merengek dan² dia kata dia "beyak" sambil pegang seluar.. sebab sebelum nie popot dia dah merah.. aku ingat mesti dia tak tahan pedih and thats y dia tak bleh tido.. menonong² aku tuntun tangan dia ke toilet... sekali bukak diaper.. alahaiii... nan ado taik ehh.. dia cuma nak main air... errmmm... siap gosok gigi segala... aduhaiiii anak.. tanak dia banyak bunyi.. aku layankan sajer.. 
 
Pas pakai diaper.. tutup lampu bilik belakang.. dah dia tuding tangan kat twisties (yang berbungkus² lagi saki bakinya di tepi kabinet).. mintak jajan lar pulak...
 
Aku cakap.. "Abisss.." Amna masih menangis... tak mau berganjak dari situ sambil menghentak² kaki.. tangisan mula bergema... aku kena tegas kan... ini lar dia yg terpakser dihadapi semua mak pak beranak kecik.. tantrum mereka sukar diduga... kalau aku ikutkan kehendak dia... memang senang.. dia diam.. tapi.. aper kekdahnyer makan jajan pepagi bute..
 
Aku tarik tangan budak kecik tue... "Tak ada.. dah abis.. tu tapah (sampah).." aku tau dia tak makan tipu aku tue.. budak kecik nie dah cerdik... cepat² sambil jalan ke bilik aku carik idea baru...
 
"Adik!! Cicak... shuuuu... (isyarat suruh dia diam) tgk tue.. cicak... (sambil mulut buat bunyi cicak.. Amna diam sekejap.. nangis balik...
 
"Haaaa!!! (Reaksi bagai orang terkejut) Lipas!.. Tengok bipash (lipas verni Amna, dah macam zoo umah aku hehehe) tue.. diam.. diamm... shuuuu...." nangis balik... aduuuuyaiiii.... penin kepaler bonda yang dah mamai nie... camner nak sambung tido nie..
 
"Haaaa... Kakak maner kakak..?  Adik nampak kakak tak? Aku pon tercari² si Alyaa.. yg tadinya tido di sofa.. tapi sekarang dah kosong.. rupa²nya dia dah tido kat lembek sebelah Ayah dia.. sepanjang aku mencari Amna buat dek jer.. dia teruskan lontaran vokal... aduhhh... kesian tgk kakak² dia ngan Ayah tido.. sumer tue nak kena bangun pagi nanti.. sian tido terganggu... aku terus masuk ke bilik.. Amna ikut jer langkah aku dengan tangisan tak berhenti..
 
Haaaa tue dia... aku nampak botol air mineral yg aku tak bukak lagi.. kebetulan aku pon dahaga... haaa...
"Adik minum air nak?"  Dia diam.. nampaknya macam berminat.. budak kecik nie mmg pantang dapat air dalam botol... berlagak nak minum macam org besar... aku minum air tu ngam tinggal sikit (kang banyak² basah baju pulak)... pastu bagi botol tu kat dia... lega... akhirnya.. dia diam.... yeay...
 
Abis jer air tu.. aku ajak dia tido... maka dapat lar aku tido kembali dengan aman...
 
Nite.. nite allssss.... hehehe..
 
Penangannya.. pagi nie aku pegi keje dengan mata yang super mengantoksssss.........zzzzzzZZZzzzZzzz
 
 
 
 

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails