.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, December 2, 2012

NiNjA HaToRi DaTaNG OpiS!

Salam.. sejuk sungguh hari²ku... hari² hujan kan... aktiviti terbatas di dalam rumah sahaja.. seperti surirumah sepenuh masa.. hujung minggu macam² keje dah menunggu.. memasak.. membasuh.. menyidai.. melipat baju.. memvakum lantai yang berhabuk.. mengemas apa yg patut... melayan kerenah anak².. meletihkan.. alah bisa tegal biasa.. jarang kami bertapa di rumah di hujung minggu.. kecuali.. hari² macam nie... mandom.. suram.. bosan.. urgghhh... tak tau nak pegi mana.. lepak rumah tengok movie..  nak update pon boring sebenarnya.. korang mesti lagi boring bila bacer.. hmmm...
 
Kat rumah mmg ada internet.. tapi jarang sunggoh aku dapat berteleku depan komputer.. heh.. macam mana nak konsentret kalau keje rumah menyemak di depan mata... boleh jer kalau takmo buat... tapi biler menimbun nanti.. balik² aku jugak yg kena... balik² aku jugak yang pening... sebab rumah yang semak menyerabutkan fikiran normal menjadikan aku stress... aku tak suka rumah bersepah... jadi aku lar yg penat kan... penat² pon badan tetap gedempol... camner tue... hehehe.. sejuk² nie perut cepat lapar kan... asyik² raser nak makan... makan... makan... makan..  huhuhu... tolong lar aku... aku takmo gemok.. tak larat nak bawak lemak.. sangat² perlukan produk pelangsingan sekarang!
 
Seminggu lepas... berkampung anak² kat opis... mak aku cuti² Malaysia... holiday di Langkawi... makanya nak tanak... cuti tak cuti... masalah kami lar untuk difikirkan.. tak kan nak halang mak pergi berjalan kan... free pulak tu kan... org nak sponsor lagie kan... anak aku hak aku.. hak bercuti hak mak... aduhaiiii... cuti masih berbaki 6 hari sebenarnya... tapi bulan nie jer dah 3 hari aku amik cuti.. 1 hari MC sebab serangan cirit birit satu famili... belom masuk cuti² awam yg mmg dah digazetkan.. abis... segan lar aku nak cuti lagi kan... aku pon sedar diri.. makan gaji kan... kalau opis sendiri pon hari² cuti.. bungkus lar jawabnya.. inikan pula memikul amanah rakyat.. yelah ater penjawat awam.. sib baik kat sini... kat opis aku nie lar.. walaupon tak der nursery.. tapi boses dan rakan² sekerja semua kids friendly... sangat memahami.. dan boleh berkompromi... bayangkan hari Isnin tue ke-empat² anak sumer aku angkut ke pejabat... mula² yer dorang ok... duduk kat meja.. melukis.. mewarna... baca buku... tapi biler petang menjelang pulang... Ninja Hatori!!  Dorang main kat bilik aku... baling² segala... aduhaiiii... Bonda tak jadi keje jawabnyer... pompuan² jugak.. lasak ko jgn cakap... pening!  Hari Selasa dan berikutnya.. aku cuma bawak si Amna sorang yg lain adik aku si Shifa tolong jaga... lega...
 
Makanya.. esok kembali anak² ke rutin biasa... Tok dah balik dari holiday... yeay!!  Sebelum tido.. kena prepare baju anak²... dan susu si Amna... Amna masih berjaya kukekalkan minum susu badan... dah setahun 4 bulan.... 8 bulan lagie... chiayokkkk²... dengan harapan dapatlah aku jayakan misi penyusuan ini.... :)

Tidur nyenyak dibuak irama hujan yg lebat.. siap berbaju sejuk.. siyes mmg sangat sejuk aircond kat bilik di waktu hujan..

Nana.. tido paling last.. sebab tu terasing dari toto.. pandai pulak dia amik tikar buat selimut..

Kesian pulak tengok dorang tido macam nie..

Amna nyenyak sunggoh..

Keempat² di opis  Bonda.. ketika menunggu Ayah datang bawak pulang..


2 comments:

♥cikmOt♥ said...

comelnya amna tido...so suit...

Anonymous said...

Hi there! I know this is kinda off topic however ,
I'd figured I'd ask. Would you be interested in exchanging links or
maybe guest writing a blog post or vice-versa?
My blog covers a lot of the same subjects as yours and
I think we could greatly benefit from each other.
If you happen to be interested feel free to shoot
me an email. I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!


Feel free to visit my web blog - watch This video

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails