.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, April 26, 2007

- SdG DLM MOoD -

Yaa.. hari ini Sharifah Zurina dlm mood utk menaip.. berimaginasi dan berkongsi cerita dgn kalian semua pengunjung setia blog ku ini.. thank you kerana tidak jemu² walau dah lamer aku tak update!

Hmm.. pagi tadi aku masuk lewat sikit opis.. naper.. terkejut ker.. yer.. mmg betul.. office aku tak mengisytiharkan cuti utk hari ini.. nak tanak terpakser lar dtg jgk opis.. kata makan gaji kan.. hubby aku cuti.. dia ngah jaga si kechik yg nakal tu kat umah makcik dia di Ulu kelang sehingga tamatnya off hr aku..

Oh yer.. masuk lambat arinie coz kul 8.30 pg tadi ada appointment kat pejabat lawyer.. sign agreement jual beli rumah.. banyak gillos nak menyain.. igt ker dua tiga lai jer.. proses berlangsung sampai dkt 2 jam... lamer kan!.. ada yg kena initial page by page lagi.. lotih tangan akak bagi otograf.. hehehe...... harapnya lepas nie takyah lar lagi nak pening² pk pasal hal nie.. cuma nak tunggu Consent Letter dari Pejabat Tanah utk kuarkan EPF.. hopefully sumernyer berjalan lancar spt yg diharapkan... lepas nie kitorang kena betul² berjimat.. tiada istilah joli sakan lagi...

Jalan tak baper jammed arinie.. yelah ramai yg bercuti.. & ada juga yg amik cuti straight forward dari arinie sampai ler ari Rabu depan... waaaa... cuti sakan lar kome nampaknyerr... Selamat Bercuti yer.. Hati² di jalan raya!! Aku tak apply apa² cuti tambahan.. cukup lar apa yg dah dpt.. coz for me cuti tu terlalu beharga utk dibazirkan begitu sahaja... aku cuma akan amik cuti biler perlu...

Aku sebenarnya tak sabar nak tunggu anak dara aku pandai berjalan.. setakat nie dia cuma beranie meniti tepi perabot jer.. bertatih biler tangan dipegang.. kalau bangun berdiri tanpa pegang apa² tu mmg dia boleh.. dah byk kali aku tgk.. tapi itu lar.. anak dara nie malas nak practise berjalan.. taunyer merangkak jer cam askar terlepas dari tawanan.. huh.. laju tak hengat.. fav dia panjat tangga.. tak kira lar kat mana pon.. nampak tangga itu lar ditujunya.. ada juga aku biarkan dia naik.. biar puas hati dia.. sampai ke atas dia panjat.. tapi aku jaga lar bontot dia dari belakang.. sonok kemain dia bila dah sampai atas..

Anak aku cukup obses dgn hp skrg.. akan menjerit dan menangis sesungguh hati kalau hp kat tangan dia dirampas... (bebudak kan tak elok didedahkan ngan hp..) Alyaa juga suka sgt main ngan remote control.. computer.. meniti & berdiri depan rak TV.. (paling aku tak suka bila dia dongak tgk tv dekat².. takut tak pasal mata bulat tu terpaksa pakai spec dlm usia yg tak sepatutnya..) suis pon cukup suka dia usik.. wayar² berlingkar.. (nie yg paling aku tak suka.. bahaya!) Anak dara aku nie juga suka menggendang tin susu dia yg kosong.. main tupperware.. kotak kosong.. kertas.. tapi menan dia yg satu raga kitorang beli jarang² dibeleknya.. kecuali kalau kitorang main sekali ngan dia..

Setakat nie aku tak jmp apa² pon yg boleh menakutkan anak aku.. bilik gelap diredahnya masuk (walau tak der org yg teman..) maskot besau yg budak lain tak berani dekat.. anak aku suka² hati dia jer gigit maskot tu.. marah lar dia.. sapa² pon dia buat donno jer.. (dia marah kita balik ada lar.. sib baik kecik lagi..) satu jer yg aku perasan Alyaa tak suka suara adik aku Syed Ali yg macam guruh berdentum garau dia.. walau adik aku usik dia ngan nada gurauan.. anak aku nie boleh nangis.. tu yg aku klakar sungguh.. adik aku nie walau badan bagak sore garau.. tapi dia cukup suka budak².. rajin melayan.. budak² pon suka kat dia.. tapi tak berani nak bantah ckp dia.. hahaha!!.. Anak buah mana yg tak takut kalau dgr sore dia marah...


Anak dara aku nie susah betul nak tido.. tapi kengkadang boleh automatic shut down plaks.. time tetengah main tu tetiba aku tgk dah melepek tido... letih sgt agaknyer.. paling tak tahan kalau diajaknyer kita main tetengah malam buta.. esok laks keje.. dia pulaks dok galak ber cak².. aduhhh.. kadang² kitorang bebuat tido.. supaya dia tau its not the time to play.. sebenarnya kesian ngan anak² yg terpakser dihantar pada org lain utk dijaga.. dorang nie tak cukup masa spend ngan mak bapak.. baper lamer sgt lar masa nak main n manja² pon.. sedangkan perhatian dan kasih sayang dari kita amat²lah diperlukan utk mereka membesar dan berkembang menjadik anak² yg pintar dan baik sahsiah diri luaran dan dalaman..

Aku sayang sgt² permata hati aku nie juga walau senakal mana dia.. bonda mmg letih sayang.. tapi bonda tak pernah menyesal memilikimu... baby dlm rahimku yg sedang membesar ini juga kuharap melengkapkan sinar bahagia rumahtangga yg dibina...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails