.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, April 10, 2007

PeRaSaaN SeORaNG MaMa PeNGuiN menerima BaBy PeRtAMa..

Aku sebenarnya tak tau nak citer apa arinie.. semenjak dua menjak nie aku rasa kekurangan tenaga.. letih.. letih.. letih dan letih.. kenaper eak?? Ntah lar.. tahap stamina tubuhku berada di level paling rendah kalik... hmmm..

Ketidakselesaan berbadan dua mula melanda.. bukan nak merungut.. tapi itu hakikat yg harus didepani setiap ibu mengandung.. demi bayi yg kukandung.. akan kutabahkan hati hadapi segala dugaan ini sepertimana aku menghadapi kandungan pertamaku.. yg kini membesar lincah di depan mata..

Perasaan sewaktu mula² disahkan mengandung.. (boleh rujuk archive yg lepas coretan ketika aku sedang mengandung)

Lahirnya satu nyawa dari rahimku.. satu tanggungjawab besar tergalas di bahu.. bayi yg lahir hasil kasih sayang ayah dan ibu.. dibelai dimaja... dilindungi selalu.. dgn harapan besarnya benih cinta ini membuahkan erti.. buat kami ayah dan ibu.. agama.. bangsa.. dan negara.. harapan nan tinggi digantungkan.. mogo si anak besar berjaya bersama anganan dan cita² ibu bapanya.. alangkah bahagia melahirkan seorang bayi insan kamil pelindung agama.. tiang bangsa dan budaya... berjaya di dunia juga di akhirat... aku amat berharap dpt menjadi ibu kpd anak yg dpt dibanggakan itu... Amin....~

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails