.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, December 9, 2010

..ZaMaN nOtti²..


Salam selamat pagie.. di hari² sejuk dingin beku ini.. lately mood turun naik.. falling Down..down.. downnnn.. whateva.. tadi En. Ady antar p opis.. dia cuti... diberikan doktor 2 hari.. sebab.. dia dah dijangkiti conjunctivitis dari si Aisha.. owhhh.. mata Aisha alhamdulillah dah ok... tapi menular lar pulak kan.. sekarang ayah pulak kena ulang alik jumpa pakar.. mata aku nie pon dah start gatal²... ikhs.. ikhs...ikhss..

Dulu kan.. zaman belajar kat UiTM.. aku ingat lagie time conjunctivitis menyerang kampus kami.. sumer mau dijangkit.. yg tak sakit pon beria² kasik mata merah.. macam² cara yg dorang guna.. semata² nak cuti lama.. bleh balik umah kan... kelakar.. kelakar.. sumer notti² time belajar dulu.. ader jer akal mau cuti panjang.. ehh.. aku tak eak.. aku budak skema.. aku jarang balik umah ujung² minggu.. aku balik time cuti semester jer.. ujung minggu aku banyak terisi ngan xtvt camping..  dalam tak pandai tipu² nie.. ada lar jugak sekali kami tipu secara berjemaah.. ponteng kelas sebab temankan member ke rumah kakak dia... dan berjumpa boipren dia kat Taiping... aku yg innocent nie diajaknya jadik bodyguard.. chesss... bahaya berdating berdua kan.. aku tak rela kawanku dihasut syaitan.. selepas dipujuk rayu.. dengan penuh raser bersalah.. aku memontengkan diri... orang tak pernah ponteng.. sekali sekala cuti.. pensyarah idak ler syak.. nak² tempat duduk kami berjarak² dalam satu kelas... sebelum pensyarah tanya.. kami masing² datang jumpa pensyarah in person.. mintak maaf bagi reason kelentong masing²... tapi kami dah pakat.. reason masing² tak bleh samer.. hehehe... kecut perut jugak lar time nak mengadap pensyarah tu.. pensyarah tu dah terkenal dengan garang dan strict dia.. reason diterima.. fuhhh... lega tak tau nak cakap... hehehe..

Pernah jugak maser jadik super duper senior.. bajet tak takot saper.. time tu kami extend sebab sekapal fail paper shorthand dan trengkas.. tulisan cacing yg mengejangkan urat tangan... time malam kami tutup lampu dalam bilik.. kumpul ramai².. kumpulan Destiny's Child maser tue tengah hot.. lagu survivor.. bootylicious.. pasang kuat².. on torch light.. pusing² lampu tu dalam gelap.. DANCE! dance!!  Hilang sumer tensi.. gilo lupa diri maser tu... hahaha.. sampai kena sound ngan warden.. kih..kih..kih.. aku tukang pusing torch light jer tau!  Sonok tengok memember lain joget.. dorang memang pandai joget.. aku nie kaki kayu.. pompuan² jer lar.. dalam bilik hostel yg boring.. kat Jengka tu aper alar sangat yg ada.. hutan belukar ngan khinzir hutan jer.. kenangan.. kenangan... biler pk balik.. jahat notti jugak aku kan.. hehehe...


Aku pon pernah remaja muda belia.. berhibur.. berhibur jugak.. tapi tidak lah sampai melampaui batas.. -wink-

 
Okeh.. arinie aku tak bleh merapu lama sangat.. ada claim nak kena buat.. esok dah due date.. hantar lambat nanti kena bersoal jawab ngan bahagian kewangan.. tak koser aku!  Jumpa lepas settle claim nie yer..

p/s:  Semalam try BW dari umah.. tapi.. line tenet slow giller.. sebab ujan lebatkah??  Ader sangkut paut ker? pastu hang... tensi gue.. aku dapat masuk jer.. tapi tak dapat nak tinggal komen.. huhuhu


No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails