.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, April 16, 2015

BiSKuT BeTuL LaR..!



Pagi tadi.. "Biskut betul bas nie!!".. aku lepaskan marahku kerana si panjang memasuki laluanku.. walaupon sbnrnya aku x patut marah..

Anak2: Biskut??! Kenapa Bonda ckp bas tu biskut.. (sbb mood aku ok pg nie.. aku berkenan memberikan explaination.. sbb bdk2 tu arinie masuk keta baik2 sumer.. x gado.. x menangis.. x bising.. sbb pakat baca buku.. bila aku tanya buku apa.. buku citer cinta ko.. omaigad... anak2...anak2)

Aku: Itu cara Bonda lepaskan marah Bonda.. Bonda x suka guna makian.. tp Bonda selalu ubah pd perkataan2 yg tak ada maksud x elok... itu cara Bonda lepaskan marah dan jaga lidah Bonda..

Anak2: Tapi knp Biskut.. bukan pizza ker.. roti ker...??

Aku: (Nie malas nak explain nie.. byk plk soalnya) yelah.. Bas tu kan mula huruf B.. B kenalah dgn B.. BISKUT.... ikhssss..

Note: Lg elok tukar pd zikrullah.. jangan biasakan anak2 atau org sekeliling mendengar maki²an kita.. jangan mengundang aura negatif... orang yang disapa aura negatif darahnya berasid.. orang yang keasidannya tinggi mudah ditimpa penyakit... :)


1 comment:

Anonymous said...

Bagusla jika dapat mengawal emosi. Tapi jika terdengar orang lain sedang marah, doakan dia bukan mengata or mengandaikan pelbagai spekulasi tengtang dia walau dalam hati. Itu ujian untuk dia.

Ada orang pandai berkata2 saat mendengar orang lain sedang marah tapi dia sendiri terlupa saat dia sedang marah bila suara melantun2 ke ruang udara didengari jua orang lain.

Tahniah untuk awak sbb dapat mengawal emosi dalam mendidik dan membesarkan anak2.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails