.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, June 19, 2011

RePuTaSi iTuE SeGaLaNya BaGiku..

Salam.. bersiaran di malam hari bukan satu kebiasaan bagiku... tiga hari yang membosankan telah melanda.. bosan dan sangat bosan... serba tak kena lar rasanya... Jumaat aritu aku half day.. paginya aku bawak si Ainna ke opis.. sebab tak dak sapa nak jaga budak² since my  mom balik kg with my sis to attend resepsi Majlis Perkahwinan adik pompuan aku.. sebenarnya kami nak hantar.. tapi mak takmo.. berkeras tak kasi aku pegi.. mak kata aku dah sarat.. tak elok jalan jauh... lagipon nak pegi sekejap jer.. abis majlis dah nak balik... penat badan jer.. ntah lar.. tak ekot kang.. jadik apa² aku balik yang kena.. so... keadaan berjalan seperti yg emak hendakkan... adik laki aku sorang demam.. sorang lagi jaga bini dia dalam pantang.. abg aku laks bukan kat sini.. kat Riyadh sana satu famili... jadik harapkan keluarga belah utara jerlar memenuhkan kerusi resepsi... agak terkilan.. tapi terpaksa telan..

Tadi ada call mak tanya pasal kelancaran majlis.. sapa yg datang mewakili pihak perempuan... ramai juga.. hati lega.. tapi yg tak syoknya.. mak tak sihat... macam mana nak balik kan.. nak² anak² aku mak yg jaga sekarang nie.. maid??  Tak.. tak jadik amik... mak jugak yg kata tak payah.. biar dia jaga cucu dia... tapi camnie lar keadaannya kan... Isnin sebenarnya aku ada routine prenancy checkup.. dah trimester ketiga.. sebulan 2 kali checkup... Jumaat tu.. balik awal sebab nak kena amik Alyaa & Aisha kat Tadika...  ingat ke boleh lar terus buat checkup.. sekali maser kat klinik.. nurse situ cakap hari Jumaat dorang memang tak dak buat checkup ibu mengandung.. aduhhhh... ni lar yg aku geram... sepagian tu aku sibuk call klinik kesihatan tu nak tanya pasal hal nie.. berkali² call tapi tak dak sapa yg pick up call .. pelik.. sakit kepaler datang balik... ingat ke hari Isnin nanti dah tak payah lar datang checkup lagi alang² dah half day hari Jumaat buat checkup terus lar.. so boleh aku keja seperti biasa Isnin nie... tapi cempedak dah jadik nangka.. lain dirancang lain yg jadi... aper aku nak bagitau bos aku kan... sedangkan aku tak pernah suka² tak pegi keje... paling² pon atas sebab² emergency.. terpakser cuti dulu... menda² macam nie betul² mencalarkan imej keje aku... kredibiliti aku sebagai seorang penjawat awam... alasan apa aku nak bagi??  Aku buntu... tension dan serabut bertandang sekali... what is the best solution for me... last² aku call En. boss... but no answered... so.. aku teruskan berfikir lagie... hal² melibatkan reputasi nie memang akan membuatkan aku cepat emo... kadang² over pon iyer.. then.. tak sangka.. my boss reply my call... so... automatically everything bloated out of my mouth... aku dah tak pk apa yg aku cakap kan tu professional atau tak... I spoke straight of what I thought in my heart... perkara yg aku paling benci kan.... biler aku disangsikan... biler kita berkata benar tapi orang berprasangka pada kita... aku risau perkara tu akan terjadi... so I be as transparent as I can... to me... no one will understand ur situation melainkan mereka benar² duduk dalam kasut kita... dari awal melangkah hingga kaki berhenti... so.. nak tanak kita kena cuba fahamkan orang itu akan situasi kita... apalah yg tinggal pada kita biler kepercayaan dibawa pergi.. kan... ~sight~

My boss kata ikut yg mana senang pada aku... ikut senang aku kena bercuti jugak lar kan Isnin tu... tak kan suka² hati aku nak keje separuh² hari... company mak bapak pon boleh lingkup kan... so... aku bagitau boss.. kalau tak dak apa² yg penting.. I request to just have a leave... that would be better for everyone... kalau aku tak cuti...tak kan aku nak heret tiga² puteri keteng tu turun opis... satu boleh lar nak handle..  kang satu keje pon tak jadik nanti!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails