.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Saturday, April 3, 2010

PuteRi GiGi SeBaTaNG..

Dulu kecik2 mak aku suka mereka-reka cerita.. terus terang cakap aku sangat suka mendengar cerita2 yg direka oleh emak.. emak sebenarnya seorang yg cukup berbakat mereka cerita yang menarik untuk diceritakan kepada kanak2.. salah satu dari cerita yg pernah mak cerita pada kami yg paling aku tak boleh lupa ialah kisah Tuan Puteri Gigi Sebatang...

Kisah kononnya di zaman dulu kala.. ada seorang raja mempunyai seorang puteri yg sangat jelita.. tapi malangnya raja sangat sedeh dan berdukacita kerana satu2nya anak yg dia ada tidak pernah gembira.. kerana belum pernah sekalipun raja itu melihat anakandanya tersenyum apatah lagi bergelak gembira... tidak pernah sekalipon... lalu raja tersebut pon menurunkan titah.. barang siapa yg dapat membuatkan anakanda kesayangannya itu tersenyum dia akan dikahwinkan dengan tuan puteri itu dan layak mewarisi takhta kerajaan baginda.. maka berpusu2lah rakyat dari setiap ceruk takluk baginda... datang bersama ingin mengadu nasib membuatkan tuan puteri jelita ketawa.... malangnya berbagai cara.. lawak.. jenaka.. jampi dan serapah.. tiada yang berjaya... sehinggalah datangnya seorang teruna...

Dengan langkah yg yakin tanpa ragu2 si teruna berjalan menghadap tuan puteri jelita.. lalu.. aku dah lupa.. yang aku ingat tajuk dia ajer.. nanti lar aku tanya mak aku apa ending dia.. hahaha.... tapi muka tuan puteri sebatang tu ada tau... hehehe... nie haaa...


Putri Ainna Najihah akhirnya.. setelah genap umurnya 11 bulan hari semalam.. tumbuh jua sebatang gigi.. hehehe... yg nie ler tuan puteri gigi sebatang tu... ;)

1 comment:

.::WaNiE::. said...

alalala comell:D mesti gatal gusi ni


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails