.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, July 28, 2009

-Tidak SiHat-

Baru tadi laki aku called bagitau yg dia dpt cuti 1 1/2 hari.. so.. surely he's on his way back to my mom's house rite now... demam... katanya... n prevention dari terkena H1N1.. ngeri lar pulak... doc harap dia bukan salah sorang yg terjangkit penyakit menular tu... yelah keje kat KLCC tu.. dah lar ramai foreigner... staff² kat situ pon ramai yg dok ulang-alik p oversea... dah.. that's their nature of work nak wat cammaner... dan dah nature of work laki aku jgk selalu berurusan ngan dorang² tu.... harap sgt dia demam biasa jer... bahaya woooo kalau kena penyakit tu... kitorang dah lar budak² tu kecik...... sistem imunisasi dorang pon bukannyer kuat sgt....
Balik jer dari kenduri mengantar pengantin pompuan.. aku tak baper sihat badan... hari Sabtu kenduri... hari Ahad tu.. terjaga jer dari tido... kepaler aku cam melayang² dan berpinar²... pandangan kejap² gelap... aku tau setakat yg aku belajar masa kursus first aids dulu... itu sintom tekanan darah rendah... sehari suntuk aku macam tu.. satu keje pon tak bley buat... sib baik larr ada laki aku untuk diharapkan... kalau tidak pd saper lar budak² tu nak mengadu biler aku sakit... bonda sakit ayah ada utk uruskan dorang... ayah sakit bonda lak amik peranan.. tapi.. kalau dedua sakit?? Kesian dorang.... Isnin kitorang laki bini cuti nak uruskan rumahtangga.. maklum ujung minggu dah terusik ngan program lain... kepaler masih berpinar macam semalam.. cuma dah ok sikit... kejap ok.. kejap dtg balik... harapnyer perkara nie tak lar teruk... igtnya petang balik keje nie lar nak singgah klinik jap.... nak check tekanan darah... darah tinggi bahaya.... darah rendah???
Ada banyak gambar sekitar kenduri kawen adik aku di Chemor, Perak untuk dikongsikan di sini.. tapi... tak der byk maser nak upload... kenduri kat Kampung ternyata meriahnya... memang lain dari kenduri di bandar.... tgk lar esok bila ada terluang aku uploadkan di next entry.... see ya... it's time to go home.... lambat kang jalan jammed............. daaaaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails