.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, May 23, 2008

KeSaBaRaN TeRKaDaNG TeRUJi JuA...

Kepaler berdenyut.. tengkuk sengal.. berat nak angkat... pusing... aku tension... itu lar yang aku hadapi semalam... nak tau apa yang boleh membangkitkan tensi gue...

1. Rumah semak dan bersepah... (kain baju berlonggok yg tak berlipat.. yg belum dicuci, sinki penuh pinggan, lantai penuh sampah, mainan bersepah²... perabot rumah yg tak teratur.. the list goes on..) Ini aku paling tak tahan.. sebab tu aku selalu biasakan diri rumah mesti teratur sebelum kaki melangkah keluar rumah.. sebab the end of the day ke rumah tu juga pulangnya kita.. bagi aku rumahku syurgaku.. jadi rumah itu mestilah cukup teratur, bersih dan cukup tenteram utk aku diami...

2. Budak² / anak² buat perangai... tak dengar cakap.. menangis tak tentu pasal... jangan terkejut kalau berdentum suara singa aku.... aku cukup pantang budak tak dengar cakap dan menangis ala² enjin kereta rosak... bingit telingaku...

3. Masalah kewangan yang tak selesai (Hutang piutang... selagi ada hutang selagi tu kepala aku tak habis memikirkan macam mana nak selesaikan hutang tu.. sbb tu aku tak suka berhutang..)

4. Konflik dengan manusia (especially ngan org² yg rapat ngan aku.. yg hari² aku akan tgk muka org tu... yg nak tanak terpakser berurusan dgn org tu.. kalau ada konflik.. payah lar nak buat keje kan... dan hari² aku akan pk camner aku nak settlekan konflik tu.. selagi tak settle selagi tu kepaler aku tak berhenti memikirkannya..)

5. Kerja last minutes (especially kalau diberi bos yg nak disiapkan hari tu jugak time dkt nak abis office hour.. tensen sihhh tambahan kalau aku ada mender penting nak dibuat & kena balik awal.. En. K jarang kasik task cenggitu.. kadang² jer... tapi my last² bos masa kat co. lamer.. tapi bukan En. Khalid bos yg sebelum tu lagi.. mmg suka sgt kasik keje last minutes.. time tu aku tak kawen lagi.. ok lar... skrg.. sorry...)

6. Buat keje depan Tokong Idup (Biler aku buat keje.. ada org tu tau pandang jer.. macam tunggul.. tak reti nak hulurkan pertolongan atau permudahkan keje aku kalau tak sudi bantu sekalipon... nak harap aku mintak tolong.. sorriii larr.. aku nie jenis tak suka minta tolong org.. arah itu ini.. sendiri mau ingat lar.. masing² dah tua...)

7. Tunggu laki aku yg balik lewat.. (serabut kepaler otak tunggu bagai nak rak.. badan letih.. nak rehat tapi tak selesa.. walau umah mak sendiri.. mana nak layan kerenah anak lagi..)

Itu lah dier... to name a few.. ikutkan byk lagie... nak tanak perkara macam nie ler yang terpakser aku hadapi selalu.....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails