.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, February 20, 2014

SeORaNG iTu KaDaNG² YaNG TeRBaiK..

Di petang² yang sunyi nie.. kadang² perasaan jadi seperti melankonia.. yer perasaan itu.. perasaan biler ko raser diri ko keseorangan dalam donia yang serba luas inie.. keseorangan.. kesepian.. kesedihan... sedih ker??!  Wakakakaka... usah dilayan... untuk apa bersedih bagi orang yang tidak tahu menghargai diri kita.. dalam dunia nie.. ada macam² jenis manusia... dan setiap satunya yang hadir dalam hidup kita.. bersebab.. samada dia.. atau kita akan merubah kehidupan ini.. mewarnai perjalanan hidup kita di atas bumi Allah.. 

Orang datang dan pergi dalam hidup kita.. tetapi hanya sebahagian akan meninggalkan kesan.. selebihnya sekadar penyedap cerita... 

Pernah tak korang terfikir akan hikmah di sebalik setiap kejadian yang menimpa diri kita.. kadang² Allah tarik orang² yang dahulunya rapat dengan kita teman kita bergosip.. bercerita pasal orang.. mengutuk.. sebab tidak mahu kita hanyut dalam melakukan dosa... bercerita perihal dunia dan orang lain lebih seronok dengan saing borak... tapi biler sorang² ada ko kisah akan hal itu.. yer .. tidak.. biar sorang.. tidak menyakitkan hati.. tidak menambah dosa..

;)

Friday, February 14, 2014

KeNaPa MoOD HoLiDaY Yg DaTaNG NieH??

Assalammualaikum dan selamat pagi... chewaahhh breaks the record larrr... KakPah pagi2 dah berceloteh di tahun ini... kikiki..

Bukan aper.. sajer.. kan aku dah kata.. aku nak warm up balik penaipan tangan dan pemhubungan sel2 otak agar dapat aku mencoretkan bait2 kata nan indah dan kadang2 ke laut di blog yang dah mula bersawang inie.. hehehe... uolls dah sarap??  Aii baru sudah.. makan pagi roti kering cicah air Old Town White Coffee Hazelnut jer.. errrrmmm dap... selalu 2 keping jer.. tapi arinie ilang ingatan pulak yang diri nie sedang dalam fasa berdiet.. sambil bacer paper sedar² dah 5 keping aku masuk mulut... hihihi.. ada yang turun 6 kilo naik balik 10 kilo nanti... adudududududuhhhhh...

Kat opis nie kan.. sunyi... sunyi dan sepi aku benci....
 Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
 Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
 Sepi... Sepi dan sendiri aku benci.
 Aku ingin bingar. Aku mau di pasar.
 
 Bosan aku dengan penat,
 dan enyah saja kau, pekat!
 
 Seperti berjelaga jika aku sendiri
 Pecahkan saja gelasnya biar ramai
 Biar mengaduh sampai gaduh
 
 Ahh.. ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang
 di tembok keraton putih
 Kenapa tak goyangkan saja loncengnya?
 Biar terderah,
 atau... aku harus lari ke hutan belok ke pantai?
Makanya... aku dalam mood percutian sekarang inie... holiday... holiday... I wanna go on holiday..


Ermmm... Tioman ker Kundasang.. korang pernah pergi tempat² nie.. ada pakej² menarik sudi² berkongsi dengan saya... tak baek kedekut tau!

Thursday, February 13, 2014

Entry PeRTaMa.. 2014

Dengan lafaz bismillah... aku mulakan entry yang pertama di tahun baru yang tak berapa nak baru dah nie.. hehehehe.. bulan Februari dah kot.. nak masuk Mac dah pon.. hurrrmmmm... so..so..so.. bersalah rasernyer membiarkan diari ini kosong tanpa ceriter..  maaf lar.. aku kadang2 memang macam nie.. perasan bzzzz.. hihihi..

Life got lots of ups and downs... ups and downs.. ups and downs... tidak lah dikatakan seseorang itu beriman selagi dia belum diuji... tak tertaip dek jari kalau nak ceritakan semua.. yelah.. dah peram baekkk punyerrr... kikiki

ok..ok... just a short one for today.. otak belum cair.. nak panaskan dulu... ;)


 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails